آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۹
ایران شوک
۱۱

نجات نوزاد رها شده در سرمای شهر میبد

ستاره شیشه ای شب کویری

پدر و مادر شیشه ای پس از به دنیا آمدن نوزاد دخترشان، او را در یکی از خیابان های شهر کویری میبد رها کردند غافل از اینکه تا 20 ساعت بعد، هیچ کس متوجه او نخواهد شد.ساعت 19عصر سه شنبه چند دانشجو که در حال عبور از بلوار خیابان شمس الحق در شهر میبد یزد بودند صحنه عجیبی را پیش روی خود دیدند.

نوزادی در حالی که پتویی دور او پیچیده شده بود، در هوای سرد کویر و در گوشه ای از بلوار رها شده و هنوز زنده بود و دانشجویان جوان بلافاصله پلیس را در جریان قرار دادند.تیمی از ماموران راهی محل حادثه شدند و پس از نجات نوزاد از سرما او را به بهزیستی منتقل کردند. همزمان با دستور قضایی، تحقیقات برای شناسایی پدر و مادر نوزاد شروع شد و ماموران با حضور در بیمارستان میبد متوجه شدند نوزاد دختر 3روز پیش به دنیا آمده است.

با این اطلاعات پدر و مادر نوزاد شناسایی شدند و ماموران پس از حضور در محل زندگی آنها، زن جوان را دستگیر کردند. این زن گفت: من و شوهرم هر دو اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داریم. وقتی دخترم به دنیا آمد، ابتدا قصد داشتیم از او نگهداری کنیم اما در همان روز اول متوجه شدیم که توانایی نگهداری از او را نداریم برای همین تصمیم گرفتیم در خیابان رهایش کنیم و بعد از اینکه پتویی دورش پیچیدیم، او را به یکی از بلوارهای شهر بردیم و همانجا رهایش کردیم.اظهارات زن جوان نشان می داد از زمانی که نوزاد در بلوار رها شده بود تا زمانی که دانشجویان جوان او را پیدا کردند، 20ساعت می گذشت. زنده ماندن نوزاد در چنین شرایطی آن هم پس از پشت سر گذاشتن یک شب سرد، چیزی شبیه معجزه بود. با این حال بررسی ها نشان می داد حیوانات وحشی به نوزاد حمله کرده و قصد بردن او را داشته اند که موفق نشده و در این حملات، نوزاد دچار خراشیدگی و زخم های سطحی شده بود.

به گفته سرگرد مهدی زارع شاهی، جانشین فرمانده انتظامی شهر میبد، نوزاد دختر در اختیار بهزیستی قرار گرفته و تحقیقات برای دستگیری پدر او که پس از دستگیری همسرش متواری شده است، ادامه دارد.