آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۶۴۱
استان ها
۱۸

مدیرعامل جدید سیمان تهران اعلام کرد: صنعت سیمان در انتظار رونق اقتصادی

روح الله حسین زاده

دنیای اقتصاد، شهرری، مدیرعامل جدید شرکت سیمان تهران بر ضرورت بازنگری در شیوه های فروش محصول و همچنین تعالی منابع انسانی تاکید کرد

اکبر مجیدپور در مراسم معارفه خود که با حضور مدیران و سرپرستان این شرکت برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل قبلی شرکت سیمان تهران، وضعیت امروز صنعت سیمان را وابسته به رشد اقتصادی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: با خروج کشور از رکود و رشد مثبت اقتصادی، صنعت سیمان از رونق مناسبی برخوردار شود.وی با بیان اینکه صنعت سیمان در سال های گذشته به لحاظ توسعه تکنولوژی و دانش فنی در میان سایر صنایع رشد چشمگیری داشته است، گفت: در این صنعت به لحاظ توسعه زیرساخت ها همچون ساماندهی و تسهیل در حمل و نقل محصول و همچنین آموزش هدفمند و اثربخش منابع انسانی گام بلندی برداشته نشده است.مجیدپور اضافه کرد: توسعه منابع انسانی باید در همه فرآیندها و نگرش ها خودنمایی کند و این مشمول بر 34 فرآیند است که براساس Iso 34000 به عنوان یک سیستم مدیریت نو در حوزه منابع انسانی مورد بررسی و اجرا قرار می گیرد.

مدیرعامل سیمان تهران افزود: سیمان تهران به لحاظ قدمت و دانش فنی در کشور، جایگاه خاص و اثرگذاری دارد و به نوعی از ارشدیت در صنعت سیمان برخوردار است و ما باید این جایگاه را حفظ کرده و ارتقا دهیم. وی افزود: هدف امروز سیمان تهران براساس مدل EFQM و به عبارتی سرآمدی سازمان است که به عنوان یک مدل پویا در دنیا تجربه شده است. این مدل می تواند سرمشق خوبی باشد تا به شرکت سرآمد و الگو تبدیل شویم. مجیدپور یکی دیگر از مباحث مهم در توسعه منابع انسانی را افزایش تعلق خاطر سازمانی در مجموعه برشمرد و افزود: اگر بخواهیم سازمان متعادلی داشته باشیم، باید نیروهای انسانی مجموعه را متعالی کنیم. مدیرعامل گروه سیمان تهران یکی دیگر از اولویت های برنامه ریزی در سیمان تهران را حفظ شاخص های زیست محیطی اعلام و اضافه کرد: اقدامات ارزشمندی در این باره انجام گرفته است.