آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۶۴۱
استان ها
۱۸

کوتاه

افتتاح نخستین پارک ایران شناسی کشور در مشهد

دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رافع: معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: پارک مینیاتوری به عنوان نخستین پارک ایران شناسی کشور تا دو ماه آینده در مشهد به بهره برداری می رسد. خلیل الله کاظمی با بیان اینکه این پارک در مساحت 8 هکتار در بولوار سجادیه منطقه 12 در حال احداث است، اظهار کرد: در فاز اول 10 ماکت آثار برجسته تاریخی کشور در این پارک موضوعی نصب و بهره برداری می شود که در آینده به 60 ماکت می رسد.

مصرف 4/ 1 میلیارد متر مکعب گاز در خراسان شمالی

دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در 6 ماه اول امسال میزان مصرف گاز استان یک میلیارد و 467 میلیون مترمکعب بوده است.محسن عرب مقصودی افزود: اکنون از 22 شهر استان به 21شهر گازرسانی شده و تنها شهر قوش خانه که به تازگی شهر شده باقی مانده که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری گازرسانی به این شهر نیز انجام شود. وی ادامه داد: همچنین از 866 روستا، 429 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند که ضریب نفوذ گاز در این روستاها بیش از 67 درصد است.

راه اندازی سامانه GIS در شهرک های صنعتی قزوین

دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان سرمایه گذاری به اطلاعات شهرک ها و نواحی صنعتی، سامانه GIS در استان راه اندازی شده است.

عبدالقهار ناصحی افزود: در سامانه GIS تمام اطلاعات به صورت جامع و کامل برای دسترسی متقاضیان سرمایه گذاری به منظور خرید زمین با توجه به زون بندی مشخص و قطعات اراضی واگذار شده و واگذار نشده نمایش داده شده تا با آگاهی از اطلاعات موجود بتوانند نسبت به انتخاب، خرید زمین و سرمایه گذاری مناسب اقدام کنند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی قزوین تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اجرای این طرح به دنبال ارتقای سطح خدمات در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهره گیری مطلوب مردم از خدمات دولت الکترونیک است. ناصحی افزود: تاکنون اطلاعات 7 شهرک صنعتی کاسپین، آبیک، حیدریه، اسفرورین، شال، آوج و الموت در این سامانه بارگذاری شده و ثبت اطلاعات سایر شهرک ها نیز در حال انجام است. این سیستم از طریق سایت http:/ / gis.isipo.ir از ابتدای سال آینده در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.