آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۸
ورزش
۱۴

ناکامی جهانبخش، صعود ایورپول

دور پنجم مرحله گروهی لیگ اروپا در حالی پیگیری شد که تیم هلندی علیرضا جهانبخش از صعود به دور حذفی بازماند و علیرضا حقیقی باز هم در روبین کازان نیمکت نشین بود.

به گزارش جام جم، مرحله گروهی این رقابت ها در شرایطی بامداد جمعه پیگیری شد که در گروه L تیم آلکمار هلند در حضور مهاجم ایرانی اش، علیرضا جهانبخش با نتیجه 2 بر یک برابر مهمان صربستانی خود، پارتیزان بلگراد تن به شکست داد و از صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی باز ماند. جهانبخش از ابتدا تا دقیقه 80 در میدان حضور داشت. با این نتیجه آلکمار سه امتیازی و در قعر جدول باقی ماند و به این ترتیب فرصت صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت ها را از دست داد.

همچنین روبین کازان روسیه در حالی 2 بر صفر سیون سوئیس را شکست داد که علیرضا حقیقی، دروازه بان تیم ملی ایران طبق معمول نیمکت نشین روبین کازان بود. در این گروه لیورپول هم در شرایطی 2 بر یک بوردو فرانسه را مغلوب کرد و به مرحله حذفی این رقابت ها صعود کرد که ساعاتی قبل از آغاز این بازی، استوریچ مهاجم این تیم مجددا با آسیب دیدگی مواجه شد تا همچنان دور از میدان باشد.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که اوایل هفته نیز منچسترسیتی را در لیگ انگلیس مقتدرانه شکست داد، در پایان این بازی گفت: وقتی در دورتموند بودم و بازی تیم های انگلیسی را در لیگ اروپا تماشا می کردم، با خودم می گفتم که آنها لیگ اروپا را چندان جدی نمی گیرند. زمانی که به انگلیس آمدم هم همه این احساس را به من القا کردند. با این حال من بسیار خوشحالم که صعود کرده ایم. تیم هم خوشحال است، همین طور مسئولان باشگاه. ما صدرنشین جدول گروه مان هستیم که اهمیت زیادی دارد.

کلوپ در انتقاد از حرکت دروازه بان تیمش که توپ را بیش از حد زیر پایش نگه داشت، اظهار کرد: من سال هاست که درگیر فوتبال هستم و هرگز ندیده ام تیمی که مالکیت توپ بیشتری دارد، بعد از گذشت تنها نیم ساعت از بازی به وقت کشی رو بیاورد. البته ما یک پنالتی به دست آوردیم که اجازه داد کارمان را از نو شروع کنیم. گل دوم را هم که گل فوق العاده ای بود، زدیم. پس مشکلی نیست.

در این شب ویارئال، لیورپول، براگا، لاتزیو، سنت اتین، بازل، شالکه، بیلبائو، اسپارتاپراگ و تاتنهام به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کردند.