آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۸
ورزش
۱۴

داورزنی: لوزانو مورد تائید ولاسکوست

فدراسیون والیبال در حالی به انتخاب قطعی خود در مورد سرمربی تیم ملی رسیده است که همچنان شایعاتی مبنی بر نقش ولاسکو در انتخاب لوزانو به عنوان سرمربی جدیدی تیم ملی ایران به گوش می رسد، شایعاتی که خیلی هم بیراه نیست و رئیس فدراسیون به صورت تلویحی آن را تائید کرد.

به گزارش جام جم، خولیو ولاسکو، مردی که والیبال ایران با هدایت او مرزهای جهانی شدن را در نوردید و به یکی از قدرت های دنیای والیبال تبدیل شد، هر چند دو سالی است که حضور فیزیکی در ایران ندارد و هدایت تیم ملی آرژانتین را به عهده دارد، اما در محافل والیبال ایران همواره از او گفته و شنیده می شود و ظاهرا فدراسیون والیبال نیز ارتباط خود را با این مربی و به عنوان مشاور قطع نکرده است. این شرایط باعث شد که پس از انتخاب زوج لوزانو- سیچلو آرژانتینی برای سرمربیگری تیم ملی ایران، بسیاری رد پای ولاسکو را در انتخاب این دو آرژانتینی پررنگ ببینند؛ به خصوص سیچلو که در زمان ولاسکو دستیار او در تیم ملی ایران بود.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در برنامه ورزش و مردم در این خصوص گفت: موضوع همکاری با لوزانو و آناستازی طی چند سال گذشته و از جمله زمان پایان کار خولیو ولاسکو با والیبال ایران مطرح شد. همان زمان ولاسکو از پنج، شش مربی به عنوان گزینه های پیشنهادی برای همکاری با فدراسیون والیبال ایران نام برد، از جمله لوزانو و آناستازی؛ در واقع لوزانو جزو مربیان مورد تایید ولاسکو بود. البته در آن مقطع بنا به شرایطی و در تصمیم دیگری کواچ سرمربی انتخاب شد تا این که الان تصمیم به همکاری با لوزانو گرفتیم.

رئیس فدراسیون والیبال در این رابطه و در مورد این که لوزانو سال 2007 - 2006 به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب شد، اما طی چند سال گذشته موفقیت چشمگیری نداشته است و این که بهتر نبود دوباره ولاسکو به والیبال ایران می آمد، گفت: البته باید بگویم در آن مقطع هم که ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد، خیلی ها به این انتخاب انتقاد کردند، اما در کل برای موفقیت باید همه عوامل و از جمله مهره های روی نیمکت با هم هماهنگ باشند مثل بازیکن و مربی.