آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۰
اخبار کشور
۲

نماینده ولی فقیه در سپاه: مدل سازی برجام در منطقه تهدید علیه امنیت ملی است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ما امروز گستره این شجره طیبه(بسیج) را در یمن، عراق، سوریه، افغانستان و اقصی نقاط دنیا می بینیم.

حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت و گویی با خبرگزاری بسیج در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه گفته می شود «باید برجام را به عنوان مدل و الگویی برای حل مشکلات منطقه معرفی کرد» اظهار داشت: این قیاس، قطعا تهدید بزرگی علیه امنیت ملی و استقلال ما خواهد بود، ما نباید اشتباه بکنیم، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

وی ادامه داد: چندین بار ما گزیده شدیم، رهبر انقلاب، نمونه های زیادی را مثال زدند، مصدق در همین ورطه گرفتار شد و به آمریکایی ها اعتماد کرد، آمریکایی ها برای هیچ کسی کاری نکردند حتی برای اقمارشان، شاه نوکر آمریکا بود اما کاری برای او نکردند، یعنی امکاناتی که صدام داشت از امکانات شاه بیشتر بود با اینکه شاه ژاندارم آمریکا و با شوروی سابق، هم مرز بود اما ارتش عراق ازنظر پدافند هوایی قوی تر از ایران بود.

حجت الاسلام سعیدی گفت: «حسنین هیکل» سردبیرسابق روزنامه الاهرام می گوید که مردم جهان باید از ایران یاد بگیرند، ایران مقابل آمریکا ایستاد به موشک های بالستیک رسید اما در مصر هر شب 3 میلیون نفر در قبرستان ها می خوابند و این نتیجه وابستگی به آمریکاست یعنی تجربه منطقی و معقول نشان داده که نباید به دشمن اعتماد کرد.