آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۰
اخبار کشور
۱۰

تجدید بیعت فرماندهان نیروی دریایی ارتش با آرمان های امام(ره) همزمان با روز نیروی دریایی انجام شد

فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش با حضور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمانهای امام راحل تجدید میثاق کردند.

روز گذشته همزمان با هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش، فرماندهان و کارکنان این نیرو با حضور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمانهای امام راحل تجدید پیمان کردند.

امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر بیغم جانشین نداجا، حجت الاسلام روشندل مسئول اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و جمعی از فرماندهان و معاونان نیروی دریایی در این مراسم حضور داشتند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل که در حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: عملیات مروارید در 7 آذر و در شصت و هفتمین روز جنگ انجام شد و هیچگاه پیش بینی نمی شد نیروی دریایی بتواند در این زمان کوتاه، این عملیات را انجام دهد.

وی افزود: «مروارید»، عملیاتی بود که ضربه بزرگی بر پیکره دشمن وارد کرد و این عملیات باعث شکست دشمن در دریا شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: رزمندگان نداجا مقتدرانه پرچم ایران را می افرازند تا صادرات و اقتصاد کشور با مشکل مواجه نشود. باید خوب اندیشید که تامین امنیت در آبهای آزاد و بین المللی چه تاثیر و وزنی در اقتصاد دارد و ما آمادگی داریم هرجا لازم باشد همانطور که آقا فرمودند حماسه بیافرینیم که برتر از 7 آذر باشد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز فرزندان این ملت و سربازان آقا این آمادگی را دارند که در مقابل هر تهدیدی ایستادگی کرده و در برابر هر یاوه گویی بایستند و اجازه ندهند هیچ کس در حوزه های تحت ماموریتشان کوچکترین جسارتی به کشور داشته باشند.

همچنین ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای با پاسداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، اقتدار و بازدارندگی دفاعی کشور را در عرصه دریا محصول وحدت، هماهنگی و هم افزایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش فارس در بخشی از این بیانیه آمده است: نیروی دریایی ارتش پس از دفاع مقدس، با سرعت کم نظیری فرایند روزآمد دست یابی به قابلیت ها و آمادگی های همه جانبه برای مواجهه موفق با مقتضیات و الزامات فراروی را سپری و در تعامل همه جانبه، موثر و مستمر با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیدایش قدرت نوظهور در عرصه امنیت افزایی برای آب های سرزمین و بلکه آب های فراسرزمینی را به واقعیت امروز منطقه تبدیل کرده است.