آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۰
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها:ایرلاین ها رسم امانتداری را رعایت نمی کنند

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: ایرلاین ها 120 میلیارد تومان عوارض مسافر را نقد می گیرند اما به شرکت فرودگاه ها نمی دهند و رسم امانتداری را رعایت نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت الله مه آبادی درباره بدهی ایرلاین ها اظهار کرد: از حدود 600 میلیارد تومان بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه های کشور، 120 میلیارد تومان آن بابت خدمات فرودگاهی است.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی این مبالغ را که سهم شرکت فرودگاه هاست در زمان فروش بلیت از مسافر دریافت می کنند و به نوعی امانتدار این مبلغ هستند که باید بلافاصله آن را به شرکت فرودگاه ها پرداخت کنند اما متاسفانه رسم امانتداری را رعایت نمی کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با اعلام اینکه تعداد ایرلاین هایی که امانتدار نیستند کم است ادامه داد: گروهی از ایرلاین ها توانایی پرداخت بدهی های خود را دارند و معمولادر خارج از صنعت هوانوردی نیز سرمایه گذاری می کنند که این ایرلاین ها باید بدهی هایشان را سریع تر پرداخت کنند.

مه آبادی به شرکت هایی اشاره کرد که بدهی هایشان را به شرکت فرودگاه ها نمی پردازند اما سرمایه خود را افزایش می دهند و افزود: گروه سوم، شرکت هایی هستند که امکان پرداخت هزینه های خود را ندارند. در گذشته 10 ایرلاین تعطیل شدند و اگر فکری به حال شرکت های گروه سوم نشود، این شرکت ها هم ورشکسته می شوند.