آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۹
صفحه آخر
۱۶

نوآورترین دانشگاه های دنیا

در تازه ترین رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان از حیث «نوآوری» دانشگاه استنفورد در حالی در صدر قرار گرفته که انستیتو فناوری و علوم پیشرفته کره جنوبی نیز در رتبه شاخص دهم دیده می شود.

به گزارش مهر، این رتبه بندی از سوی موسسه تامسون رویترز منتشر شده و از این حیث که پس از 9 دانشگاه و انستیتوی آمریکایی که در رتبه های نخست تا نهم جدول قرار دارند نام یک انستیتو تحقیقاتی از کره جنوبی دیده می شود از اهمیت قابل توجهی برای آسیا برخوردار است.

در این فهرست دانشگاه استنفورد در صدر قرار دارد. این دانشگاه در قلب منطقه سیلیکن ولی آمریکا واقع شده یعنی همان جایی که به عنوان قلب تپنده فناوری آمریکا و البته یکی از اصلی ترین مراکز تحقیقاتی جهان در نظر گرفته می شود. این دانشگاه شهرت خود را به واسطه نوآوری های صورت گرفته در سخت افزارها و نرم افزارهای رایانه ای کسب کرده است.

اعضای هیات علمی و دانش آموختگان این دانشگاه برخی از بزرگ ترین شرکت های فناوری در دنیا را تاسیس کرده اند که از آن جمله می توان به یاهو و گوگل اشاره کرد.

در سال 2012 مطالعه ای توسط این دانشگاه انجام شد که نشان داد تمام شرکت هایی که توسط دانش آموختگان و اعضای هیات علمی این دانشگاه راه اندازی شده سالانه 7/2 تریلیون دلار درآمد دارند.