آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۰
صفحه آخر
۱۲

در آستانه اربعین حسینی پرچم آمریکا و اسرائیل در بزرگ ترین راهپیمایی جهان به آتش کشیده شد

پرچم آمریکا و اسرائیل به عنوان نماد کفر و ظلم، در راهپیمایی میلیونی و طولانی زائران اربعین امام حسین(ع) و در حد فاصل شهرهای مقدس نجف و کربلابه آتش کشیده شدند.

همزمان با راهپیمایی بزرگ عزاداران امام حسین(ع) در مسیر 82 کیلومتری نجف و کربلا، پرچم آمریکا و اسرائیل به عنوان دو نماد ظلم و کفر به آتش کشیده شدند و این سنت حسنه برای نخستین بار به دست شیفتگان امام حسین(ع) بنیان نهاده شد. شیفتگانی که از ملیت های مختلف هستند و با به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل، به همه فهماندند که باب عاشورا در سال 61 هجری بسته نشد و تا زمانی که یزید هست، ابن زیاد هست و لشکر ابن سعد هست، عاشورا هم هست.

زائران حسینی(ع) همزمان با به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و اسرائیل، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

روز چهارشنبه بزرگترین اجتماع مذهبی جهان اسلام با حضور حدود 20 میلیون دوستدار امام حسین(ع) در شهر مقدس کربلابرگزار می شود. شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم در چهلمین روز واقعه عاشورا به یاد شهدای عاشورا و امام شهدا اشک ماتم می ریزند.

این روزها در کربلاو نجف ده ها هزار نفر عاشقانه در خدمت زائران اربعین هستند. مشاهده این همه اظهار ارادت قلبی نسبت به زائران، هر کسی را به یاد جفایی که سعودی ها در سال جاری در حق حاجیان در «منا» کرده اند، می اندازد؛ در اینجا شوق و علاقه در دیدگان میزبانان موج می زند و در منا، بی تفاوتی و نفرت بود که از سوی وهابیون سعودی علیه زائران خانه خدا می شد.

خوشبختانه تاکنون هیچ مورد امنیتی و اقدام تروریستی در مسیرهای نزدیک به کربلاگزارش نشده است. هرچند در مسیرهای پرخطر مثل جنوب بغداد، تروریست های داعش در تدارک اقدامات تروریستی بودند، اما قبل از هر اقدامی، دستگیر شدند و یا اسباب بازی های بمب گذاری شده آنها، قبل از انفجار، خنثی شد.

انفجار در کرکوک

منابع امنیتی عراق از شهادت پنج نفر و زخمی شدن 15 نفر دیگر بر اثر انفجار انتحاری در منطقه «طوزخورماتو» واقع در جنوب کرکوک خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده یک مرکز ایست و بازرسی متعلق به نیروهای بسیج مردمی عراق هدف قرار داد.