آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۰
صفحه آخر
۱۲

تروریست ها در نیجریه عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) را به خاک و خون کشیدند

تروریست های تکفیری بار دیگر با حمله انتحاری به کاروان عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در نیجریه ده ها نفر را شهید و زخمی کردند.

یک عامل تروریستی با منفجر کردن بمب همراه خود در میان کاروان عزاداران حسینی(ع) در نیجریه، 21 نفر را به شهادت رساند و شماری را زخمی کردند. این تروریست کمربند انفجاری خود را در میان شیعیان ایالت «کانو» منفجر کرد.

عزاداران حسینی(ع) برای بزرگداشت اربعین شهادت حضرت امام حسین(ع) رهسپار شهرک «زاریا» در نیجریه بودندکه مورد این حمله جنایتکارانه واقع شدند.

«محمد توری»، از اعضای جنبش اسلامی نیجریه که رهبری کاروان پیاده عزاداران حسینی(ع) از «کانو» به «زاریا» را برعهده داشت، در گفت و گو با خبرنگاران در محل حادثه گفت: چنین اقداماتی نمی تواند مانع از انجام مناسک دینی ما شود حتی اگر همه ما در این انفجار کشته می شدیم، آخرین شخص باقیمانده به وظیفه خود عمل می کرد.» در همین حال یکی از سازمان دهندگان این راهپیمایی که نخواست نامش فاش شود گفت: «او (عامل انتحاری) مانند دیگران لباس سیاه به تن داشت. همدست او دستگیر شده و اعتراف کرده که از سوی بوکوحرام ماموریت داشته است.» گفتنی است در روز تاسوعای حسینی(ع) سال گذشته نیز بر اثر انفجار تروریستی در شهر «پستیکوم» 20 نفر از شیعیان عزادار شهید و 50 نفر نیز مجروح شدند.