آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۹۱
اجتماعی
۴

انتقاد مولاوردی از عملکرد متفاوت در زمینه پوشش اسلامی

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در زمینه پوشش اسلامی جزیره ای عمل می شود، به عنوان نمونه شهرداری تهران و وزارت ارشاد در این زمینه جداگانه کار می کنند این در حالی است که اگر همه دستگاه ها با هم کار کنند نتایج بهتری حاصل می شود.

به گزارش ایسنا،شهیندخت مولاوردی افزود: آسیب شناسی انجام شده در زمینه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب نشان می دهد که یکی از دلایل مشکلات این حوزه دسترسی نداشتن به پوشش مناسب و ارزان در سطح وسیع است و آنچه تحت عنوان مدل و لباس اسلامی گاهی عرضه می شود یا کاربردی نیست یا به دلیل بالابودن قیمت برای همگان قابل استفاده نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل یکی از سیاست های دولت عرضه گسترده و مناسب پوشش اسلامی است. این کار با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه های صنفی و معاونت امور زنان و خانواده انجام می شود البته نقش معاونت زنان پیگیری انجام اقدام های لازم در این باره است که در این زمینه چند جلسه تشکیل داده ایم. معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان داشت: ما به جای اقدام های سلبی، اقدام های ایجابی را در دستور کار خود قرار داده ایم تا جوانان را برای روی آوردن به پوشش مناسب اقناع کنیم.وی با بیان اینکه معاونت امور زنان در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، وظایف محدودی دارد، گفت: 5 تا 6 بند این قانون به وظایف معاونت امور زنان و خانواده می پردازد و در مقایسه با دستگاه ها و نهاد های فرهنگی که بودجه های زیادی دریافت می کنند صحیح نیست که از ما درباره گسترش فرهنگ عفاف و حجاب پرسیده شود. دستگاه های عریض و طویل باید پاسخگوی این موضوع باشند البته معاونت امور زنان و خانواده در حد قانون پیگیری های لازم را انجام داده و برنامه های متعددی را در دو سال اخیر اجرا کرده است. مولاوردی درباره اقدام های این معاونت برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اظهارکرد: برای ارائه الگو به نسل جوان، شهدای زن را شناسایی کردیم و برای گرامیداشت آنان برنامه های متعددی اجرا می کنیم مثل شهیده محبوبه دانش یا دو شهیده ای که جزو شهدای 45 روزه مقاومت خرمشهر بودند.