آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۲۰
صفحه اول
۱

پرونده سیب زمینی از زبان وزیر

وزیرجهادکشاورزی درواکنش به امحای 1700تن سیب زمینی دراستان فارس وبالاگرفتن انتقادات از دولت برای توزیع نکردن این میزان درمیان نیازمندان، اعلام کرد که این مقدار سیب زمینی قابل مصرف نبوده است.

درماجرای موسوم به سیب زمینی که توسط مهدی کوچک زاده درصحن علنی مجلس بیان وبا حاشیه های بسیار باعث استعفای وی نیزشد،اعلام شد که مقادیر زیادی سیب زمینی مازاد برنیاز توسط دولت ازکشاورزان خریداری شده امابه جای توزیع میان نیازمندان امحا شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،محمود حجتی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما، در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی خبرها مبنی بر امحاء 1700 تن سیب زمینی در استان فارس، گفت: سیب زمینی امحاء شده، فاسد بود و نه تنها برای انسان بلکه برای خوراک دام نیز قابل مصرف نبود. وی تصریح کرد: سالانه تولید سیب زمینی کشور 5/5 میلیون تن است که جوابگوی مصرف داخلی است.

وی گفت: سیب زمینی امحاء شده نیز از نوع برداشت فصل بهاره بوده که خاصیت ماندگاری ندارد در عین حال یا در این باره همکاران تلاش خود را کرده یا قصور و تقصیر داشته اند به همین منظور از بازرسی وزارتخانه خواسته ام تا موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.