آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۹۱
زندگی
۱۳

با رضایت اولیای دم صورت گرفت

بخشش قاتل دو نفر پای چوبه دار

سازمان قضایی نیروهای مسلح، از بخشش قاتل دو نفر قبل از اعدام توسط اولیای دم خبر داد. سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: با رضایت خداپسندانه اولیای دم دو مقتول که با تلاش سازمان قضایی نیروهای مسلح استان هرمزگان، نهادها و کمک خیرین صورت گرفت، قاتل این دو نفر از مجازات اعدام گریخت.

قاتل به جرم قتل عمد استوار حسن سلمانی و سرباز وظیفه عباس حسنخانی به حکم دادگاه نظامی استان هرمزگان در سال 1390 به دو بار قصاص نفس و به جرم جرح عمدی فردی دیگر به پرداخت دیه محکوم شده بود که با اعتراض متهم و وکیل وی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که به تایید این مرجع قضایی رسید.

با توجه به آشکار شدن آثار اصلاح و ندامت و پشیمانی در مجرم، پیگیری های سازمان قضایی نیروهای مسلح استان هرمزگان آغاز و با تلاش های دفاتر ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه و استانداری های استان های خوزستان، اصفهان و گیلان (محل سکونت و تولد ضارب و مقتولین) و هیات امنای امور مساجد این استان ها و کمک های امور خیریه دارالایتام مسجد رسول اعظم(ص) شهر اهواز و یکی از خیرین این شهر، در نهایت خانواده مقتولین و فرد مضروب رضایت خود را از مجرم اعلام کردند. با این اقدام خیرخواهانه، مجرم از چوبه دار رهایی یافت.