آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۲۰
جهان
۶

مخالفت اروپایی ها با مداخله نظامی در سوریه و عراق

همزمان با مخالفت مردم کشورهای اروپایی با دخالت نظامی و جنگ در سوریه و عراق، نظرسنجی از مردم این کشورها نیز چنین نتایجی را نشان می دهد. در همین ارتباط، روزنامه انگلیسی دیلی میرور نوشت: 59 درصد مردم انگلیس بر این باورند که حمله هوایی علیه داعش در سوریه خطر حملات تروریستی را در انگلیس افزایش می دهد.

به نوشته این روزنامه، 41 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باور هستند که در صورت نیاز، انگلیس باید دست به حمله زمینی بزند، در حالی که 36 درصد دیگر با این مورد مخالف هستند. این روزنامه انگلیسی ادامه داد: نیمی از شرکت کنندگان مخالف حمله هوایی و زمینی انگلیس به سوریه هستند و تنها یک چهارم موافق هستند. با این حال از اسپانیا هم خبر می رسد صدها هزار نفر از مردم این کشور در بیش از 25 شهر در مخالفت با جنگ و مداخله نظامی غرب در سوریه و عراق تظاهرات کردند.

با وجود این اعتراضات و نظر مخالف مردم انگلیس در این زمینه، سیاستمداران این کشور همچنان به دنبال تائید نظر مثبت نمایندگان برای انجام حملات در سوریه هستند. در همین رابطه مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در گفت وگو با روزنامه دیلی تلگراف از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان این کشور خواست از حملات هوایی انگلیس در سوریه حمایت کنند. از سوی دیگر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی تاکید کرد لندن برای امن نگه داشتن اروپا مجبور است دست به اقدام نظامی در سوریه بزند. در حالی که مقامات انگلیس خود را برای این موضوع آماده می کنند، زمزمه حضور نیروهای آلمانی در سوریه نیز به گوش می رسد. در همین رابطه ولکر ویکر، رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان از احتمال اعزام 1200 نظامی این کشور به سوریه برای مشارکت در عملیات هوایی ضدداعش خبر داد.