آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۲۰
ایران
۱۱

پیش بینی ورود 3 میلیون زائر به مشهد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مشهد مقدس همزمان با دهه پایانی صفر میزبان سه میلیون زائر از سراسر کشور است.

سیدجواد موسوی افزود: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در راستای ارائه خدمات رفاهی و اسکان به زائران رضوی در ایام دهه پایانی صفر و ایام شهادت امام رضا(ع)، از آمادگی کامل برخوردار است.

وی با بیان این که تمهیدات ویژه ای برای اسکان زائران پیاده در طول مسیر اندیشیده شده است، افزود: اسکان اضطراری نیز برای زائران پیاده رضوی برای ایام پایانی دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به اماکن در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری اشاره کرد و گفت: با تعاملات صورت گرفته با نهادهای مختلف، اماکنی همچون سالن های ورزشی، مدارس و حسینیه ها برای اسکان 15 هزار نفر شب اقامت اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که ابلاغیه ها و اخطارهای لازم به مراکز اقامتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اعلام شده است، افزود: هماهنگی های لازم برای اقامت 300 هزار نفر شب در مشهد فراهم شده است.