آرشیو سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۹۲
سیاسی
۳
نگاه

نامه رهبری به جوانان غربی؛ دریچه ای به حقیقت

دکتر سید ابوالحسن نواب (رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب)

ارتباط رهبر معظم انقلاب به طور مستقیم با جوانان غربی در نوع خود یک ابتکار در خور تحسین و بین روش های معمول رهبران جهان است.این تلاش که برای دومین بار انجام می شود، گامی در جهت حذف تشریفات و روش های زائدی است که مانع برقراری تماس رهبران با افراد می شود.

این پیام که از طریق ابزارهای الکترونیک و شیوه های مقبول نزد جوانان منتشر شد، با توجه به محتوای مستدل،منطقی و روان آن مخصوصا بعد از حوادث اخیر فرانسه؛ می تواند در بین جوانان غربی اثر گذار باشد.

واگذاری جوانان غربی در «بی خبری» از واقعیت و تبلیغات گمراه کننده غربی،ظلم به «جوانان»، «آزادی خواهی» و «عدالت طلبی» است. این تصور که همه جوانان اروپا جویای حقیقت نیستند،تصور نادرستی است.چرا که در بین آنان وجدان های شیفته حقیقت یافت می شود که تشنه دریافت واقعیت هستند.

متاسفانه جبهه باطل به رهبری داعش توانست با اغواگری و روش های گمراه کننده جوانان غربی را بفریبد اما خوشبختانه می توان وجدان های طالب حقیقت را با حقیقت آشنا کرد.

ضرب المثل معروفی می گوید: «لاینتشر الهدی الامن حیث انتشر الضلال» به این معنا که حقیقت انتشار نمی یابد،مگر از جایی که باطل انتشار یافته است.

جوانان غربی،اسرائیل را جز از لابه لای تبلیغات اغوا کننده «هلوکاست» نمی شناسند و تحت تاثیر دستگاه فریبنده تبلیغاتی هستند که درباره موضوعاتی چون «مسلمانان و حقوق بشر» اشاعه اکاذیب می کنند.تحت تاثیر این امواج غلط شماری از جوانان اروپایی،مسلمانان را «غیر متمدن» می دانند و با «روح»،«منطق» و «ادبیات» اسلام آشنا نیستند.از همین منظر می توان این پیام را روزنه ای به واقعیت و دریچه ای به حقیقت ارزیابی کرد.