آرشیو سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۹۲
اقتصادی
۶

خبرهای کوتاه

آمادگی ایتالیا برای خدمات بیمه ای تا پنج میلیارد یورو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: شرکت بیمه ساچه ایتالیا، آمادگی خود را برای ارائه خدمات بیمه ای تا سطح پنج میلیارد یورو برای صنایع معدنی ایران اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، جووانی کاستلانتا مدیرعامل ساچه در دیدار با مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: قرار است همانند سال های پیش از تحریم، روابط خود با ایران را توسعه دهیم. سطح پوشش بیمه ای پیش بینی شده توسط این شرکت برای همه فعالیت های اقتصادی ایران و ایتالیا نیست، بلکه شروعی دوباره از سوی دو طرف در مناسبات اقتصادی است.

دلایل افزایش دو برابری قیمت خیار و گوجه فرنگی

رئیس اتحادیه میوه و سبزی، دلایل افزایش قیمت خیار و گوجه فرنگی را در بازار اعلام کرد.سید حسین مهاجران با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی و خیار تقریبا 2 برابر شده است، اظهارداشت: در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای بین 4 هزار و500 تا 5هزار تومان، است.وی، فاصله میان دو فصل برداشت گوجه فرنگی را عامل کمبود عرضه و گرانی این محصول عنوان کرد. مهاجران، قیمت هرکیلوگرم خیار با کیفیت را نیز بین 2 هزار و500 تا 3هزار و500 تومان اعلام کرد و درباره علت گران شدن این محصول توضیح داد: بخشی از خیار تولیدی کشور به روسیه می رود و بخشی هم به مرز بازرگان منتقل و از آنجا به نقاط دیگر صادر می شود.

هشدار استاندارد به روغن گیری

سازمان ملی استاندارد در اطلاعیه ای نسبت به مصرف روغن های کنجدی که به روش سنتی روغن گیری می شوند، هشدار داد.

گوشت گران نشد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت در آستانه اربعین حسینی افزایشی ندارد، گفت: کمبودی در زمینه عرضه دام زنده نداریم.