آرشیو سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۲۱
فرهنگ و هنر
۵

پایان «پیروزی» مجید انتظامی و سالار عقیلی

مجید انتظامی، آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی با همراهی سالار عقیلی ضبط اثر موسیقایی به نام «پیروزی» را به پایان برده و قصد دارد به زودی آن را اجرا کند.

به گزارش فارس، انتظامی در این باره گفت: آخرین اثری که کار کرده ام، قطعه «پیروزی» با صدای سالار عقیلی و شعر عبدالجبار کاکایی بوده است. این اثر بیش از یک ساعت موسیقی است و برخلاف کارهای سابقم که موسیقی محور بوده و کلام در آنها کم رنگ است، بیشتر کلام محور است و کلام نقش بهتری در این اثر ایفا می کند.

او درباره ساختار، تنظیم و سازبندی این اثر عنوان کرد: این اثر ترکیبی از ارکستر سمفونیک و برخی سازهای موسیقی پاپ و ساز سه تار است که بیشتر براساس رپرتوار ایرانی ساخته شده است. در این اثر سعی کردم از ساختار ثقیل استفاده نکنم تا برای تمام اقشار قابل پذیرش تر باشد و با زبانی ساده تر اثر را ارائه کرده ایم.

انتظامی ادامه داد: این اثر را بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر کرده است، البته اینها پروژه هایی بوده که از 15 سال پیش آغاز کرده ام و قطعه «پیروزی» مرحله سوم این پروژه است. این آهنگساز در پایان گفت: چند پیشنهاد برای ساخت موسیقی فیلم دارم که هنوز تصمیمی برای آنها نگرفته ام. همچنین قصد داریم قطعه «پیروزی» به خوانندگی سالار عقیلی را در آینده نزدیک به اجرا بگذاریم.