آرشیو سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۹۲
بین الملل
۲۰

پیکر جوان فلسطینی مخفیانه به خاک سپرده شد

پیکر سمیح العباسی، نوجوان 17 ساله فلسطینی که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بود، به صورت مخفیانه دفن شد تا نیروهای اسرائیلی جسد او را تصاحب نکنند.

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، این نوجوان فلسطینی که ساکن محله راس العامود در شهرک سلوان در قدس بود، یک سال و نیم در اسارت رژیم اسرائیل بود و یکشنبه 8 آذر هدف تیراندازی مستقیم نظامیان اسرائیلی قرار گرفت و از ناحیه سینه مجروح و در نهایت شهید شد. به گفته شاهدان، صهیونیست ها برای در اختیار گرفتن جسد این نوجوان فلسطینی مرکز پزشکی راس العامود را محاصره کرده و از ورود و خروج افراد به این مرکز پزشکی جلوگیری کردند. گروه های فلسطینی در سراسر شهر قدس پس از کشته شدن این جوان فلسطینی با انتشار بیانیه ای از تشدید فعالیت خود علیه رژیم اسرائیل در سراسر مناطق و شهرهای قدس خبر دادند. سازمان های حقوق بشری رژیم صهیونیستی را بارها به دزدیدن اعضای پیکر فلسطینیان متهم می کنند. این سازمان ها تاکید می کنند، رژیم صهیونیستی بقایای اجساد فلسطینی ها را در یک قبرستان ویژه به خاک می سپارد و از ثبت هویت اجساد روی قبر خودداری کرده و تنها به نوشتن یک شماره اکتفا می ‎کند. این رژیم همچنین به هیچ سازمان حقوق بشری مجوز ورود یا بازدید از این قبرستان را نمی دهد.

این سازمان ها علاوه بر این رژیم صهیونیستی را متهم به بدرفتاری با زندانیان و اسرای فلسطینی می کنند. در همین ارتباط دیروز مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، ماموران امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی با وعده آزادی از زندان انفرادی، از نوجوانان فلسطینی علیه خودشان اعتراف دروغ می گیرند.شبکه تلویزیونی الاقصی نیز گزارش داد، دادگاه اسرائیلی عامل صهیونیست زنده سوزاندن محمد ابوخضیر، نوجوان فلسطینی را تبرئه کرده است.

رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه گذشته میلادی 800 فلسطینی زیر سن قانونی (بین 11تا17 سال) را بازداشت کرده است.