آرشیو سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۱۱
سیاست
۲
حاشیه روز

آنها که به دانشگاه نیامدند

جلیلی نیامد، معتضد آمد

روز گذشته قرار بود که سعید جلیلی نیز در تالار جابر بن حیان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی کند. با وجود آنکه هماهنگی های لازم برای برگزاری این نشست انجام شده بود و دانشجویان برای شنیدن اظهارات سعید جلیلی در این تالار جمع شده بودند اما سعید جلیلی به این نشست نیامد. نیامدن او با واکنش منفی دانشجویان حاضر و رسانه ها مواجه شد و با وجود آنکه خسرو معتضد به جای او مشغول سخنرانی شد اما بازهم این نشست از هم پاشید. شنیده ها حاکی از این است که نیامدن سعید جلیلی به دلیل سخنرانی صبح دیروز حسن روحانی در آن دانشگاه بود.

یزدی اجازه حضور نیافت

وزیر امور خارجه دولت موقت که میهمان برنامه روز دانشجو در دانشگاه تهران بود، اجازه ورود در دانشگاه را نیافت. به گزارش ایلنا، این در حالی است که قرار بود ابراهیم یزدی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به سخنرانی بپردازد. از سوی دیگر به عماد بهاور برای قرائت پیام ابراهیم یزدی اجازه داده نشد. فائزه هاشمی به جای ابراهیم یزدی به سخنرانی پرداخت.

زاکانی در رشت سخنرانی نکرد

آن گونه که دیروز خبرگزاری فارس گزارش داد سخنرانی علیرضا زاکانی در دانشگاه آزاد رشت نیز برگ زار نشد. حجت الاسلام علی کریمیان، مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری مراسم روز دانشجو را داریم، خاطرنشان کرد: عده ای در خارج از این دانشگاه از برگزاری روز دانشجو جلوگیری کردند. مراسم روز دانشجو قرار بود بعدازظهر دیروز با سخنرانی زاکانی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شود.

عارف چرا نیامد؟

مدیر روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف، به خبرسازی برخی رسانه ها درباره عدم حضور رییس بنیاد امید ایرانیان در سخنرانی رییس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف واکنش نشان داد. به گزارش آنا، علیرضا خامسیان در پاسخ به سوالی درباره علت حضور نداشتن محمدرضا عارف در مراسم سخنرانی رییس جمهوری در دانشگاه شریف با توجه به حضورش در این دانشگاه گفت: کسانی که با روحیه و اخلاق آقای عارف آشنا باشند، می دانند که او قداست خاصی برای کلاس دانشگاه قایل است و سخنرانی رییس جمهوری محترم همزمان با تدریس ایشان در دانشگاه صنعتی شریف بود.