آرشیو سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۶
بین الملل
۲۰
تک خبر

رژیم صهیونیستی مسئولیت ترور قنطار را برعهده گرفت

در بحبوحه واکنش ها به شهادت سمیر قنطار، معروف ترین اسیر لبنانی رژیم صهیونیستی و 9 نفر از فرماندهان حزب الله در خاک سوریه، تل آویو رسما مسئولیت این ترور را برعهده گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری صفا فلسطین، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی این رژیم اعلام کرد، قنطار در جریان حمله هوایی بمب افکن های اسرائیل به منطقه ای در نزدیکی دمشق، ترور شده است.

این رادیو قنطار را که لقب «سردار آزاده اسیران» گرفته بود، به بمب ساعتی تشبیه کرد.پیکر شهید قنطار عصر دیروز دوشنبه در منطقه روضه الحورا زینب در منطقه الغبیری در جنوب بیروت پایتخت لبنان تشییع شد. رسانه ها و گزارشگران نظامی دشمن صهیونیستی تاکید کرده اند، حزب الله این جنایت تروریستی را بدون پاسخ نمی گذارد اما تنها سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله زمان و حجم این پاسخ را می داند. سیدحسن نصرالله شب گذشته در یک سخنرانی ترور قنطار را محکوم کرد و درباره ابعاد و پیامدهای این اقدام به رژیم صهیونیستی هشدار داد. در پی اعلام خبر شهادت سمیر قنطار در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی دمشق، خبرگزاری آناتولی از شلیک سه موشک از جنوب لبنان به سمت شمال سرزمین های اشغالی خبر داد. جنبش آزادیبخش فلسطین، مسئولیت شلیک این موشک ها را برعهده گرفته است.

جنبش مردمی انصارالله یمن نیز در بیانیه ای شهادت سمیر قنطار را به خانواده وی و حزب الله لبنان تسلیت گفت. «گردان های مقاومت ملی فلسطین» نیز ضمن محکوم کردن ترور قنطار تاکید کرد، ترور وی «جنایتی بزدلانه» بود و هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند.