آرشیو چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴، شماره ۳۶۶۴
خبر
۲

اخبار دیپلماتیک

جدیدترین موشک بالستیک ایران تحویل سپاه شد

فارس: جانشین فرمانده کل سپاه از تحویل جدیدترین موشک بالستیک ایران به یگان های عملیاتی سپاه خبر داد. سردار حسین سلامی، از تحویل سامانه های موشکی «عماد» به یگان های عملیاتی سپاه خبر داد و گفت که احتمال دارد از این موشک در رزمایش آتی سپاه نیز استفاده شود.

دیدار مفتی و سفیر سوریه در تهران با صالحی

ایسنا: دکتر احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه و دکتر عدنان حسن محمود، سفیر سوریه در تهران با علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدار مسائل منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن تقدیر از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در دفع تروریسم تکفیری در آستانه هفته وحدت بر وحدت و دوستی مسلمانان فرقه های مختلف تاکید شد.

ادعای جدید اردوغان علیه ایران و روسیه

ایسنا: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد اگر روسیه و ایران در کنار بشار اسد نمی ماندند اکنون شاهد وضعیت موجود در سوریه نبودیم. اردوغان در یک گفت وگوی تلویزیونی که روز یکشنبه منتشر شد، ایران را به اتخاذ سیاست های فرقه گرایانه متهم کرد. رئیس جمهوری ترکیه به بیان ادعاهای خود درخصوص سیاست های ایران در منطقه اکتفا نکرد و در ادامه با تکرار ادعاهای غرب و آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران مدعی شد، ایران دیگر نمی تواند اهدافش را برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته ای پنهان کند و جهان از این تلاش های هسته ای ایران حمایت نمی کند.

بررسی درخواست عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای

ایسنا: بنا بر اعلام دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای، این سازمان پس از لغو تحریم ها درخواست ایران برای عضویت دائم در آن را بررسی خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری مزنتسف، دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای (SCO) در این باره گفت: «این موضوع که کشوری که از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد تحریم واقع شده باشد، نمی تواند در سازمان همکاری های شانگهای عضویت دائم داشته باشد، در نخستین نشست این سازمان اعلام شد. این سازمان برای ایران در راستای انجام کامل تعهدات خود در مسیر انجام مراحل قانونی برای برداشته شدن تحریم های شورای امنیت آرزوی موفقیت دارد.» دبیرکل این سازمان تاکید کرد که به محض کامل شدن اجرای برجام و لغو تحریم ها این سازمان درخواست ایران برای عضویت دائم را بررسی خواهد کرد.