آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴، شماره ۲۴۹۵
جهان
۸

حمله انتحاری در نزدیکی کنسولگری پاکستان در افغانستان

وزارت کشور افغانستان می گوید که درگیری مسلحانه در شهر «جلال آباد» ولایت شرقی «ننگرهار»، با کشته شدن تمام مهاجمان مسلح به پایان رسیده است. به گزارش بی بی سی، این رویداد صبح چهارشنبه با یک حمله انتحاری که یک خودروی پلیس را هدف قرارداده بود، آغاز شد. «صدیق صدیقی» سخنگوی این وزارت در توییتر خود نوشته که دو مهاجم مسلح دیگر که پس از این انفجار، وارد مهمانخانه ای خالی در نزدیکی کنسولگری پاکستان شده بودند، نیز کشته شدند.

به گفته او در این رویداد، هفت سرباز افغان کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند. در عین حال «فضل احمد شیرزاد»، فرمانده پلیس ننگرهار می گوید که سه غیرنظامی نیز در این رویداد زخمی شده اند. این رویداد در منطقه ای رخ داد که کنسولگری های ایران، پاکستان و هند موقعیت دارند. گفته شده مالک مهمانخانه ای که مهاجمان وارد آن شده بودند، «حنیف گرزیوال» معاون والی ننگرهار است. مسئولیت این رویداد را تاکنون کسی به عهده نگرفته است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد: این انفجار نزدیک کنسولگری های هند، پاکستان و ایران روی داده است. به گفته «عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار، بمب گذار به صف افرادی پیوست که برای گرفتن ویزا به کنسولگری پاکستان مراجعه کرده بودند و سپس خود را منفجر کرد. براساس اعلام پلیس افغانستان، پس از وقوع این حمله انتحاری، نیروهای افغان مناطق اطراف کنسولگری پاکستان را در کنترل خود دارند.

در هفته های گذشته چندین بمب گذاری در افغانستان رخ داده است که گروه طالبان مسئولیت اکثر آنها را به عهده گرفته است. این درحالی است که اخیرا تلاش ها برای احیای روند مذاکرات صلح با طالبان در افغانستان و پاکستان افزایش یافته است. ننگرهار در شرق افغانستان از ولایات ناامن افغانستان است که گروه های داعش و طالبان در آنجا فعالیت دارند. در همین حال دفتر والی هلمند در جنوب افغانستان گفته است که نیروهای پلیس در شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت، یک مهاجم انتحاری را که قصد حمله به یک پاسگاه پلیس داشت، از پا درآورده اند. در این حادثه به فرد دیگری آسیب نرسیده است.