آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۳
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

100 میلیارد دلار از دارایی های ایران آزاد شده است

«جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که برآورد این وزارتخانه تفاوتی با وزارت خزانه داری امریکا درباره دارایی های آزاد شده ایران ندارد و 100 میلیارد دلار از دارایی های تهران آزاد شده است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه امریکا، کربی گفت که دارایی های متعلق به ایران 100 میلیارد دلار بوده و تمام آن آزاد شده است.

در خصوص تعدیل نرخ گاز با ایران گفت و گو می شود

برات آلبایراق وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در خصوص نظر داوری بین المللی برای کاهش نرخ گاز صادراتی ایران به ترکیه گفت: درمورد تعدیل نرخ گاز با ایران گفت و گو می کنیم. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی اظهار داشت: داوری بین المللی از ایران و ترکیه خواسته است در خصوص تعدیل در نرخ گاز در محدوده 8/15 – 3/13 درصد به توافق برسند. او گفت: اگر دو طرف در یک بازه زمانی مشخص حداکثر سه چهار ماه به توافق نرسند، داوری بین المللی میزان تعدیل در نرخ گاز صادراتی ایران به ترکیه را مشخص خواهد کرد.

یک مجرم اقتصادی از امارات به ایران بازگردانده شد

یک مجرم مهم اقتصادی با نام «ب.ب» با همکاری اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه و پلیس اینترپل ناجا اخیرا از کشور امارات به ایران استرداد شد. به گزارش پایگاه خبری امور بین الملل قوه قضائیه، این متهم که به اتهام اختلاس از حساب های شرکت های دولتی به دستور مراجع قضایی استان آذربایجان شرقی، دارای اعلان قرمز بین المللی بود روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه 1394 با همکاری مقامات دولت امارات عربی متحده از مرز فرودگاه بین المللی امام خمینی به کشور بازگردانده شد.