آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۳
اقتصادی
۶

خبرهای کوتاه

پیش بینی افزایش 15 دلاری قیمت نفت تا پایان سال آینده

تحلیلگران پیش بینی کردند قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی 15 دلار افزایش یابد و به 48 دلار در هر بشکه برسد. به گزارش بلومبرگ، تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی بیش از 15 دلار برابر با 50 درصد افزایش یابد. رقم میانگینی که بلومبرگ از ارزیابی 17 تحلیلگر بازار نفت برای امسال استخراج کرده نشان می دهد که قیمت نفت خام امریکا در سه ماهه پایانی امسال به 46 دلار خواهد رسید و قیمت نفت برنت نیز در همان بازه زمانی 48 دلار خواهد شد.

بر اساس پیش بینی موسسه گلدمن ساکس، با کاهش تولید نفت شیل امریکا، مازاد عرضه جهانی نفت که موجب رسیدن قیمت ها به پایین ترین رقم در 12 سال گذشته شده، شروع به کاهش خواهد کرد.

آخرین خبرها از الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی

قائم مقام سازمان توسعه تجارت، بر اساس گزارش منتشر شده از طرف سازمان تجارت جهانی (WTO)، مذاکرات انجام شده از جانب ایران در نایروبی را خوب توصیف کرد و از فراهم و به روز بودن همه اسناد مذاکراتی و همچنین آمادگی ایران برای شروع فرآیند الحاق خبر داد.

صادق ضیاء بیگدلی در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: بعد از الحاق به سازمان تجارت جهانی (WTO) و حذف تعرفه ها، مهم ترین عامل قاچاق هم حذف خواهد شد و آمار مربوط به کالاهای قاچاق به شکل قابل توجه پایین می آید.وی با بیان اینکه تعرفه بالای واردات باعث قاچاق می شود، اظهار کرد: آمار کالای قاچاق را از طریق آمار صادرات کشورهای دیگر به مقصد ایران که در آمار واردات ما موجود نیست رصد می کنیم. بر اساس مطالعاتی که در مرکز مطالعات بازرگانی انجام شده است، تعرفه بالای 15 درصد منجر به قاچاق می شود. در حقیقت هر قدر تعرفه بالاتر باشد به همان میزان قاچاق بالاتر خواهد بود.