آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۳
ایران زمین
۱۴

گوناگون

سه خانه تاریخی کاشان جزو اقامتگاه های برتر خاورمیانه

هتل سرای عامری ها، خانه ایرانی و خانه منوچهری در کاشان ازسوی پایگاه«تریپ ادوایزر» به عنوان سه برند برگزیده گردشگران برای اقامت در ایران معرفی شد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، «محسن جاوری»، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان اظهارداشت: این جایزه به عنوان «بهترین انتخاب گردشگران» شناخته می شود و سه هتل سنتی کاشان در میان برگزیدگان جهانی این جایزه قرار گرفته است. وی ادامه داد: پایگاه«تریپ ادوایزر» در میان سایت های مطرح در صنعت گردشگری بسیار شناخته شده است و بسیاری از گردشگران برای دریافت اطلاعات سفرهای خود به این سایت مراجعه و به توصیه های این سایت عمل می کنند.

سد زیویه کامیاران سرریز شد

سد زیویه کامیاران با توجه به بارش های مناسبی که در سال آبی جاری روی داد، از روز یازدهم بهمن سر ریز شده است.

به گزارش ایرنا، این سد که در مرداد امسال در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان کردستان، به بهره برداری رسیده بود به علت بارش های مناسب روی داده در سال آبی جاری، سرریز شده است. حجم مخزن سد زیویه 16 میلیون متر مکعب است.

ارزش اراضی تالاب انزلی 10 برابر زمین های کشاورزی

براساس تحقیقات صورت گرفته علاوه بر ارزش های اکولوژیکی، ارزش اقتصادی یک هکتار تالاب انزلی 10برابر یک هکتار زمین کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، «آئوکی» سرپرست آژانس همکاری های بین المللی ژاپنی در تالاب انزلی(جایکا) گفت: «جایکا» نهادی دولتی برای کمک به فعالیت های توسعه ای در کشورهای مختلف است.جایکا همکاری در زمینه پشتیبانی های فنی را از سال 2003 با مطالعات طرح جامع تالاب انزلی آغاز کرد و پس از آن از 2007 تا 2011 به فعالیت ادامه داد. آئوکی گفت: در نشست کمیته مدیریت تالاب انزلی به مدیریت استاندار گیلان در خرداد امسال، طرح های اجرایی و در حال حاضر30طرح پایلوت مشترک با جایکا تهیه و تصویب شده است.وی این طرح ها را شامل حفاظت اکولوژیک تالاب، مدیریت آبخیز، مدیریت فاضلاب، مدیریت پسماند، اکوتوریسم و آموزش زیست محیطی عنوان کرد.