آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۳
زندگی
۱۳
دریچه

قدردانی از بخشش ضربان زندگی

آرین خاقانی

مادر جوان پس از سه سال، با شنیدن صدای تپش قلب کودک جان باخته اش در بدن دختر بچه 4 ساله، حضور فرزندش را شاکر شد.

هیتر کلارک پسر کوچکش، لوکاس را در یک سانحه رانندگی از دست داد و پس از آگاهی از مرگ مغزی لوکاس با پیوند اعضای بدن او موافقت کرد. پس از گذشت 3 سال از ماجرا او از کادر پزشکی بیمارستان در خواست کرد تا گیرنده قلب لوکاس را از نزدیک ملاقات کند و صدای تپش قلب فرزندش را بشنود.

هیتر کلارک در مراسمی که تیم پیوند اعضای بیمارستان کودکان فونیکس برگزار کرده بودند، جردن درکز، دختر بچه 4 ساله ای را که با قلب لوکاس هفده ماهه امکان زندگی دوباره برای او فراهم شده بود ملاقات کرد و او را در آغوش گرفت و پس از شنیدن صدای تپش قلب فرزندش قادر به کنترل احساساتش نشد و گریست. استر گنزاله مادر جردن می گوید، هیتر تصمیم بزرگی گرفت، تصمیم او باعث شد جردن دوباره به زندگی سلام بگوید، در واقع تصمیم این مادر قدرتمند و دانا، جان 4 نفر را از مرگ حتمی نجات داد و هیچ پاداشی نمی تواند جبرانی برای این بخشش مادر سوگوار باشد.

این دو مادر در این مراسم برای نخستین بار یکدیگر را در آغوش گرفتند و صمیمانه ترین همدلی های انسانی را نسبت به یکدیگر ابراز کردند.

هیتر مادر اهدا کننده عضو در این مراسم گفت، قلب تنها فرزند من اکنون در جسم دخترک 4 ساله می تپد و مهم این است که یکی از آنها اکنون به زندگی ادامه می دهد. در صورت موافقت نکردن من، تنها اتفاقی که می افتاد مرگ هر دو آنها بود و این مساله دردهای مرا تسکین نمی داد، اما در این لحظه حس می کنم، قصه لوکاس هنوز تمام نشده و در کنار من حضور دارد.

در این مراسم جردن 4 ساله، عروسک خود را به رسم قدردانی به مادر لوکاس داد. صدای ضبط شده قلب لوکاس در این عروسک جا سازی شده بود که هیتر بتواند با فشار دادن دکمه ای، صدای قلب فرزندش را بشنود. هیتر که از دریافت این هدیه شگفت زده شده بود به شرکت کنندگان مراسم گفت، تلاش پزشکان پیوند قابل قدردانی است، این عمل باعث شد تا من دوباره شانس درآغوش کشیدن فرزندم را داشته باشم و صدای تپش های قلب او را بشنوم.