آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۳
بین الملل
۲۰

دو خط خبر

به گزارش اسکای نیوز،دادگاه تجدید نظر مصر حکم اعدام 149 نفر از اعضای اخوان المسلمین را در پرونده مربوط به حادثه کرداسه، لغو کرد. این متهمان پیشتر به جرم کشتن افسران پلیس در بخش کرداسه مصر در آگوست 2013 به اعدام محکوم شده بودند.

دادگاهی در عربستان یکی از اتباع این کشور را به جرم انتشار توئیت هایی در دعوت به تحصن برای آزادی افراد بازداشت شده در پرونده های امنیتی و تروریستی به تحمل 10 سال حبس محکوم کرد. به گزارش روزنامه «عکاظ» عربستان، این اقدام در حالی از سوی دادگاه عربستان صورت گرفته که این کشور پیشتر به خاطر صدورحکم رائف بداوی از سوی نهادهای حقوق بشری تحت فشار است.

نیروهای یمنی در ادامه پیروزی های نظامی خود در برابر ائتلاف سعودی، یکی از پایگاه های مهم نظامی عربستان را در منطقه الخورمه در «عسیر» به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری رسمی یمن سبا نیروهای ارتش وکمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله یمن همچنین در عملیاتی ویژه دو انبار مهمات و اسلحه نیروهای سعودی را به آتش کشیدند.

وقوع انفجار و ایجاد سوراخ در بدنه هواپیمای تجاری سومالی که از موگادیشو برخاسته بود و به مقصد جیبوتی حرکت می کرد، به زخمی شدن دو سرنشین و فرود اضطراری آن منجر شد. مقام های سومالی پس از این حادثه از پیدا شدن یک جسد در نزدیکی موگادیشو خبر داده و اعلام کردند، احتمالا وی از این هواپیما به بیرون پرتاب شده است؛ برخی معتقدند این حادثه بر اثر انفجار بمب رخ داده است و گفته می شود، گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حادثه را برعهده گرفته است.