آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۳
فرهنگ و هنر
۲۳

روی خط خبر

شهرام ناظری 14 اسفند روی صحنه کلن آلمان

شهرام ناظری استاد آواز ایرانی روز 14 اسفندماه با همراهی گروه مولوی در شهر کلن آلمان روی صحنه می رود. شهرام ناظری در این اجرا آثار ماندگار فارسی خود و آواهای اسطوره ای کردی را برای مخاطبان این کنسرت اجرا خواهد کرد. این استاد آواز ایرانی در تور اروپایی اش در شهرهایی چون: لندن، گوتنبرگ و استکهلم نیز روی صحنه خواهد رفت.

لغو کنسرت «جنگیدن قدغن نیست»

اجرای کنسرت «جنگیدن قدغن نیست» که قرار بود توسط گروه «آقای سماع» روی صحنه برود، لغو شد. قرار بود کنسرت «جنگیدن قدغن نیست» روزهای 15 و 16 بهمن ماه در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران اجرا شود، اما از آنجا که هنوز مجوز اداره اماکن برای برگزاری این برنامه صادر نشده است، این کنسرت نیز روی صحنه نخواهد رفت.

تولید موسیقی رپ با مضامین انقلابی در صداوسیما

مدیر دفتر موسیقی صداوسیما با بیان اینکه رپ مرکبی است که صداوسیما از آن بدرستی بهره گرفت، از تولید موسیقی رپ برای نخستین بار در تلویزیون خبر داد.

پیوستن پژمان جمشیدی به پرهزینه ترین تئاتر خراسان رضوی

پژمان جمشیدی به جمع بازیگران تئاتر بینوایان به عنوان پر هزینه ترین تئاتر خراسان رضوی پیوست. تاکنون قرارداد قطعی بازیگرانی مثل خسرو شهراز، کوروش زارعی، شیرین بینا و مانلی حسین پور و پژمان جمشیدی و همچنین سروش طاهری به عنوان کارگردان در نمایش «بینوایان» امضاء شده است. «بینوایان» از 29 بهمن ماه به مدت 10 شب در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به روی صحنه می رود.

معرفی هیات انتخاب متون جشنواره «مبارک»

آزاده پورمختار، زهرا صبری، آزاده انصاری، عطاالله کوپال و حمید جبلی هیات انتخاب متن و طرح و ایده شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک را برعهده گرفتند. شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک با دبیری مرضیه برومند اردیبهشت 1395 برگزار می شود.

روایت «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» در سنگلج

نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی افشین زمانی از پنجشنبه 15 بهمن ماه اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز خواهد کرد. «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» روایتگر زندگی موهبت و ذوالفقار است که برای کار به پایتخت می آیند و...