آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۲
سلامت
۱۲

خبرسلامت

مصرف زیاد فلفل زخم معده می آورد

مصرف زیاد فلفل و زردچوبه، گاهی موجب بروز زخم معده و ناراحتی های گوارشی می شود.

دکتر محمد صفریان، متخصص تغذیه در گفت وگو با ایسنا در مورد مصرف زیاد فلفل و زردچوبه گفت: مصرف زیاد این نوع ادویه ها در کسانی که حساسیت دارند ممکن است مشکل ایجاد کرده و موجب بروز سرطان معده یا مری شود، اما استفاده از آن در حد معمول خوب است.

وی با بیان این که مصرف زیاد فلفل به کاهش وزن کمک نمی کند، افزود: فلفل کمی متابولیسم بدن را افزایش می دهد، اما نه در حدی که به کاهش وزن منجر شود. همچنین مصرف ادویه برای زنان باردار، کودکان و بیماران قلبی نیز منعی ندارد. ادویه های سنتی مانند زردچوبه و فلفل خوب بوده و دارای آنتی اکسیدان هستند، اما در صورتی که در حد معمول به غذا اضافه شوند، ضرری ندارند.

95 درصد دردهای کمر، بی نیاز از جراحی

بیش از 95 درصد دردهای ستون فقرات با روش های درمان غیر جراحی شامل درمان های دارویی، فیزیکی و مداخلات کمتر تهاجمی و متد تزریقات تخصصی با هدایت سونوگرافی یا فلوروسکوپی قابل درمان هستند.

دکتر رضا سلمان روغنی، متخصص طب فیزیکی به جام جم گفت: ستون فقرات، ساختار محوری بدن است که از مهره های استخوانی، دیسک های بین مهره ای، تاندون ها و عضلات تشکیل می شود. آسیب به هر کدام از ساختار های فوق، باعث بروز پاره ای مشکلات می شود که تظاهر شایع آنها درد است.

وی افزود: ورزش های تخصصی و حرکات اصلاحی و رعایت اصول ارگونومی برای جلوگیری از عود این دردها ضروری و همگی از اجزای طب فیزیکی هستند.