آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۲
حوادث
۱۵

انهدام شبکه سرقت اموال مسافران فرودگاه

16 نفر از کارکنان یک شرکت خدماتی به بهانه جابه جایی بار مسافران فرودگاه، اموال آنها را سرقت می کردند. متهمان در بازجویی پلیسی اعتراف کردند با همدستی یکدیگر از یک سال پیش به این دزدی های سریالی که ارزش 400 میلیون تومانی داشته، دست زده اند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از چندی پیش با شکایت مرد مسافری در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران در دستور کار قرار گرفت.

با تحقیق از شاکی مشخص شد او برای انجام کار اداری به تهران سفر کرده و پس از بازگشت به شهرشان متوجه شده کارت بانکی اش به سرقت رفته و مردی با جعل امضا و مدارک وی، موجودی حسابش را که حدود 32 میلیون تومان بوده، برداشت کرده است.

همزمان با شکایت این مرد، پرونده با دستور بازپرس مستوفی در دستور کار پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفت.

سرانجام هفته گذشته ماموران با بررسی دوربین های مداربسته، ردپای یک کارگر خدماتی را در این سرقت کشف کردند. او در فرودگاه بار مسافران را جابه جا می کرد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی پس از اظهارات ضد و نقیض، سکوت خود را شکست و گفت: به دلیل مشکلات مالی چند بار هنگام جابه جایی بار مسافران، کارت بانکی، طلاو ارز و لپ تاب موجود در چمدان مسافران را سرقت کردم. بعد از آن موضوع را با تعدادی از همکارانم در میان گذاشتم که آنها نیز با من همراه شدند. با تشکیل گروهی 16 نفره، اموال مسافران را سرقت و بین خودمان تقسیم می کردیم.

وی اضافه کرد: چون وسایلی که می دزدیدیم، کم حجم بود مسافران هنگام تحویل گرفتن ساک و چمدان هایشان متوجه سرقت ها نمی شدند و ما براحتی نقشه دزدی هایمان را عملی می کردیم. با اعتراف وی دیگر همدستانش تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند.

تحقیقات از متهمان نشان داد، آنها طی یک سال گذشته مرتکب 68 فقره سرقت شدند و از سارقان سابقه دار بودند که بیشتر سرقت های خود را در فرودگاه بین المللی امام (ره) و تعدادی را در فرودگاه مهرآباد مرتکب شده اند.