آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۲
حوادث
۱۵

محاکمه عاملان شهادت 3 مامور پلیس

عاملان تیراندازی به چادر ماموران پلیس در حمیدیه و شهادت سه مامور، پای میز محاکمه قرار گرفتند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده همزمان با تیراندازی افراد ناشناس به چادر پلیس در منطقه حمیدیه آغاز شد. ساعت 3 بامداد 13 فروردین امسال این ایستگاه موقت پلیس هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

در زمان وقوع حادثه، پنج مامور ناجا در چادر حضور داشتند که، 3 نفر از آنها به شهادت رسیدند و 2 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

پس از این حادثه تحقیقات در این باره آغاز شد تا این که معاون اجتماعی پلیس استان خوزستان 17 فروردین از شناسایی و دستگیری عوامل این تیراندازی خبر داد.

با گذشت ده ماه از این حادثه و تکمیل تحقیقات از متهمان، جلسه محاکمه متهمان این پرونده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه به حادثه تیراندازی به چادر سربازان نیروی انتظامی در پاسگاه روستای گمبوعه شهرستان حمیدیه رسیدگی شد.

همچنین متهمان درخصوص دیگر اقدامات خرابکارانه شان از جمله تیراندازی به کاروان راهیان نور، حمله و تیراندازی به کانکس نیروی انتظامی پل شریعتی، تخریب تجهیزات لرزه نگاری شرکت نفت و اتهاماتی همچون محاربه، افساد فی الارض، راه اندازی و عضویت در گروهک های تروریستی و... توضیح دادند.

در این جلسه، نماینده دادستان به تشریح اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پرداخت و با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی متهمان، اقاریر صریح آنان به جرایم ارتکابی نزد بازپرس پرونده و شواهد، قرائن، مدارک و گواه مطلعان و شاهدان، خواستار اعمال مجازات مناسب برای متهمان شد.

پس از حضور متهمان در جایگاه، وکلای آنان نیز به دفاع از موکلان خود پرداختند.

در ادامه تصاویری از فیلم های ضبط شده از اقدامات تروریستی که توسط متهمان و دوربین های سطح شهر ضبط شده بود، همچنین تصاویری از کشف سلاح ها، مهمات، پرچم ها و تجهیزات متهمان پخش شد.

به این ترتیب رئیس دادگاه با دریافت آخرین دفاعیات از متهمان و وکلای آنان، ختم رسیدگی را اعلام کرد.