آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

بسته های خبری انتخابات در معاونت خبر

مدیرکل تولید و پخش اخبار صدا از تغییر محتوایی خبرهای رادیو انقلاب از اخبار دهه فجر به رویدادهای انتخاباتی در روز 24 بهمن خبر داد.

مهدی شهاب تالی با بیان این خبر، درباره بسته های خبری رادیو به جام جم گفت: از اواسط دی، پخش دو بسته خبری انتخاباتی در رادیو پیام آغاز شد. بسته اول ساعت 7 و 30 دقیقه تحت عنوان «با مطبوعات تا انتخابات» که به تیترهای انتخاباتی روزنامه ها می پردازد و دیگری ساعت 19 و 30 دقیقه با عنوان «صحن علنی انتخابات» که خبرها و رویدادهای انتخاباتی آن روز را پوشش می دهد.

وی افزود: برای پیک بامدادی که پرمخاطب ترین بسته خبری رادیوست، برنامه «دیدباز» را به مدت هشت دقیقه تعریف کرده ایم که این برنامه نیز مدت یک ماه است که روی آنتن رادیو می رود.

مدیرکل تولید و پخش اخبار صدا تصریح کرد: برای بخش های خبری رادیوجوان، فرهنگ، تهران و ایران به طور جداگانه بسته های خبری انتخاباتی تهیه و پخش می شود. به عنوان نمونه ساعت 8 و 30 دقیقه، بسته انتخاباتی رادیو جوان، ساعت 14 برای رادیو فرهنگ و برای رادیو تهران هم ساعت 20 و 30 دقیقه در کنداکتور پخش صدا قرار دارد.

شهاب تالی گفت: هرچه به روز انتخابات یعنی هفتم اسفند نزدیک می شویم، برنامه ای هم برای پیک نیمروزی تعریف کرده ایم که با همکاری مراکز استان ها تهیه و پخش خواهد شد. بعلاوه چند برنامه و بسته خبری دیگر هم برای روزهای نزدیک به انتخابات پیش بینی شده که پس از نهایی شدن ساختار و نام آنها، اعلام خواهد شد.

دعوت از عوامل ا جرایی به بخش های مختلف خبری

در ادامه شهرام وثوقی راد، مدیرکل تولید و پخش اخبار سیما گفت: این اداره از چند ماه گذشته در تدارک برنامه های انتخاباتی فعال بوده است. برنامه های انتخاباتی این اداره شامل بسته های انتخاباتی از اخبار، رویدادها و میتینگ های انتخاباتی است.

وثوقی راد افزود: دعوت از عوامل و مدیران حوزه های اجرایی و نظارت بر انتخابات برای شرکت در بخش های مختلف خبری یا ارتباط زنده با آنان از فعالیت های روتین بخش های خبری یا گفت وگو محور اداره کل پخش اخبار سیماست. وی افزود: هرچه به روز انتخابات نزدیک تر شویم، حجم بیشتری از آنتن پخش سیما به برنامه های تولیدی، مستند و گزارش های خبری مربوط به انتخابات اختصاص پیدا می کند.