آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۵۱۴
اقتصاد
۱۵

خبر

نخستین محموله فرش ایرانی به آمریکا صادر شد

مهر: رئیس مرکز ملی فرش ایران از صادرات اولین محموله فرش ایرانی به آمریکا خبر داد و گفت: اولین فرش های صادراتی ایران در لس آنجلس تحویل داده شد. حمید کارگر گفت: بعد از اجرائی شدن برجام، فرش های دستباف ایرانی مجدد راه بازار سنتی و قدیمی خود را در پیش گرفتند و اولین محموله صادراتی فرش دستباف ایران از طریق بندر هامبورگ به لس آنجلس رسید.

قیمت نفت در سال 2016تا 50 دلار افزایش می یابد

مهر: تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بهای طلای سیاه در سه ماه پایانی سال جاری میلادی تا 15 دلار در هر بشکه افزایش یابد. به گزارش پایگاه خبری «بلومبرگ»، تحلیلگران اقتصادی معتقدند قیمت نفت خام آمریکا تا پایان سال 2016 میلادی به 46 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه پیش بینی ها برای قیمت نفت دریای برنت، رسیدن به بشکه ای 48 دلار است.

زیمنس آلمان تجهیزات گازی پارس جنوبی را آزاد کرد

مهر: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آزادسازی برخی از تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی توسط زیمنس آلمان خبر داد و گفت: توربوکمپرسورهای گازی ایران در امارات و اروپا رفع توقیف شد. علی‎اکبر شعبانپور با اشاره به آزادسازی برخی از تجهیزات و توربوکمپرسوهای فازهای در دست اجرای پارس جنوبی توسط زیمنس آلمان، گفت: براین اساس این تجهیزات که پیش تر در اروپا و امارات توقیف شده بود، رفع توقیف شده است.