آرشیو دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۶۹۸
بازار دیجیتال
۲۵

از آن سو

مدیرعامل اسبق مایکروسافت در حال ساخت وب سایت اقتصادی

همکاران سیستم: «استیو بالمر» مدیرعامل اسبق مایکروسافت و صاحب کنونی باشگاه ورزشی Los Angeles Clippers در حال راه اندازی سایت اینترنتی ویژه ای است که به فهمیدن فعالیت های دولتی کمک می کند.به گزارش وب سایت ZDnet، بالمر در آخرین مصاحبه خود با خبرگزاری Business Insider توضیح داد سایت اینترنتی جدید نشان می دهد که دولت چه اقداماتی انجام می دهد و برای آنچه میزان سرمایه گذاری انجام داده است.

او در این خصوص گفت: «این اتفاق در اصل تمرینی است که من فکر می کنم مسائل فکری گسترده تری را در خود جا دهد. در حال حاضر برای توسعه این کار انگیزه زیادی دارم و قابلیت های جالبی برای آن در نظر گرفته شده است.» بالمر که تنها شخص حاضر در این پروژه نیست، بر این مساله تاکید دارد که سایت اینترنتی مذکور در اصل یک پایگاه سیاسی نیست و در عوض یک مرکز تحقیقاتی است که 10 هزار سند سالانه منتشر شده از سوی شرکت های عمومی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را تحلیل می کند و توصیه های تحلیلی مالی را برای بازار بورس ارائه می دهد.

خرید استارت آپ جدید از سوی لینکدین

دنیای اقتصاد: لینکدین به طور رسمی در روز جاری از خرید یک استارت آپ جدید فعال در حوزه تکنولوژی که به کارفرمایان در یافتن استعدادها و نیروهای کاری مورد نیاز کمک می کند خبرداد. استارت آپ Connectifier موفق به طراحی و عرضه تکنولوژی جست وجو برپایه هوش مصنوعی شده و در حال حاضر امکان ارائه اطلاعات مربوط به بیش از 400 فرد متقاضی کار را داراست. تیم پایه گذار این استارت آپ شامل بن مک کن و جان جرسین است که هر دو پیش از این در شرکت گوگل مشغول به کار بوده اند. کانکتیفایر در سال گذشته میلادی موفق به جذب 6 میلیون دلار سرمایه از سوی شرکت های مختلف سرمایه گذاری شده بود. این در حالی است که تمامی 47 نیروی کاری این شرکت به لینکدین اضافه نخواهند شد و در مرحله اول اضافه شدن تیم تحقیق و توسعه مدنظر قرارگرفته است.جرسین، موسس استارت آپ کانکتیفایر در این خصوص می گوید: «طی چندهفته آتی ما پشتیبانی از خدمات و محصولات فعلی خود را ادامه خواهیم داد و تمرکز روی ادغام موفقیت آمیز با لینکدین را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.»