آرشیو دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۱
صفحه آخر
۱۶
تاریکخانه

چرا باید از خودروی چینی دفاع کرد؟

شهرام شهیدی

زاکانی، نماینده مجلس گفت طرحی در مجلس وجود دارد که طی آن مجلس همکاری با پژو را تحریم می کند. وی همچنین گفت: این شرکت فرانسوی جزو برندهای برتر خودروسازی جهان نیز نیست.

ما در تاریکخانه با این اظهارات کاملاموافقیم زیرا:

- باید از خودروهای چینی دفاع کنیم تا اصل رفاقت مان با چین زیر سوال نرود.

- با حمایت از خودروی چینی در برابر پژو به کاهش حجم ترافیک در شهرها کمک می کنیم. چون هر روز صبح تعداد زیادی خودروی چینی خراب می شود و صاحبش نمی تواند از آن استفاده کند و همین باعث خلوتی خیابان ها می شود.

- تشویق به استفاده از خودروی چینی و تحریم پژو باعث می شود صاحبان خودروهای چینی قید دردسر استفاده از آن را بزنند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

- همچنین با استفاده از خودروهای بی کیفیت - اما متعهد به ما – چینی آلودگی هوا هم کاهش پیدا می کند. چون خودرویی که خراب است یا روشن نمی شود یا در پارکینگ خانه می ماند: بنابراین نمی تواند هوای شهر را آلوده کند.

- حمایت از خودروساز چینی باعث افزایش اشتغال نیز می شود. شما ببین وقتی یک خودروی بی کیفیت چینی ساخته می شود در مقابلش چقدر شغل به وجود می آید. صافکاری، نقاشی، تعمیرگاه مجاز، غیرمجاز، پزشکی، راننده آمبولانس و کارمند اورژانس، وارد کننده، فروشنده و راننده جرثقیل، راننده آژانس، روان پزشک، ارتوپد، روزنامه نگار و طنزنویس از جمله مشاغلی هستند که با حمایت از خودروی چینی جان دوباره می گیرند.