آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۷
اقتصادی
۴

رئیس ایمیدرو: تکلیف واگذاری آلومینیوم المهدی تا هفته آینده مشخص می شود

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: شورای داوری طی هفته جاری یا هفته آینده در مورد واگذاری آلومینیوم المهدی نظر می دهد.

مهدی کرباسیان صبح دیروز در یک نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس اظهار داشت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نسبت به واگذاری آلومینیوم المهدی معترض بودند که این موضوع پیگیری شد و قرار است شورای داوری طی هفته جاری یا هفته آینده در این مورد نظر دهد که آیا واگذاری درست انجام شده یا خیر.

رئیس ایمیدرو تصریح کرد: جلسه نهایی مربوط به واگذاری المهدی توسط شورای داوری طی روزهای آینده برگزار می شود.

کرباسیان افزود: ما به نیابت از وزارت اقتصاد مدیریت المهدی را برعهده داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا رکود در بخش معدن و صنایع معدنی کمتر شده است؟ گفت: رکود در بخش سنگ آهن و صنایع معدنی هنوز ادامه دارد و امیدواریم با اقدامات دولت از جمله خرید دین، این مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ما کرباسیان همچنین تاکید کرد به دلیل رکود اقتصادی و کاهش مصرف میزان تولیدات فولادی در سال جاری از سال گذشته هم کمتر خواهد شد.

وی در عین حال گفت: اولین واحد تولید آهن اسفنجی هفت طرح فولادی در اسفند ماه امسال در سفید دشت چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد.

کرباسیان همچنین اظهار داشت: کار اکتشاف حدود 250 هزار کیلومتر مربع از اراضی کشور آغاز شده که بر این اساس حدود 300 محدوده امید بخش معدنی در 20 استان کشور شناسایی شده است.

به گفته وی فقط در حوزه سنکان 76 محدوده امید بخش کشف شده که پیش بینی می شود معدن دارند. همچنین یک معدن بزرگ روی در این حوزه کشف شده است.

کرباسیان در عین حال به پروژه روی مهدی آباد که سال هاست متوقف مانده اشاره کرد و گفت: برای این پروژه مزایده بین المللی گذاشته ایم و فعلادو کنسرسیوم سوئیسی ایرانی و چینی ایرانی اظهار علاقه شفاهی کرده اند.

وی درباره جلوگیری از خام فروشی هم گفت: در این باره منابع مالی یکی از مشکلات است و ما در این باره قول داده بودیم که یکی از مراحل طرح جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در سال 95 به بهره برداری برسد ولی شاید این طرح در سال 96 افتتاح شود!

کرباسیان در همین جا از سود بالای بانک ها انتقاد کرد و گفت: چه تولیدکننده ای می تواند با سود بالای 25 درصد کار کند؟