آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

برخورد با دوچرخه سوارانی که یکدیگر را به دوپینگ متهم می کنند

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: من این بداخلاقی که ورزشکاران یکدیگر را به دوپینگی بودن متهم می کنند، عیب می دانم و به آقایان تذکر داده ام که دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم.

پس از پایان مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا و اینکه رکابزنان در ماده استقامت جاده مدالی کسب نکردند، برخی از دوچرخه سواران یکدیگر را به دوپینگی بودن متهم کردند. یکی معتقد است کسانی که الان ادعا می کنند اگر به مسابقات می رفتند مدال می گرفتند، از ترس تست دوپینگ به مسابقات نیامدند و دیگری پاسخ می دهد اگر رکابزنان مدال نگرفتند به این دلیل بود که دوپینگ نکرده بودند!

خسرو قمری درباره این بی اخلاقی، بیا ن کرد: ما به این آقایان تذکرات داده ایم تا دیگر شاهد چنین بی اخلاقی هایی نباشیم. هر کدام از این دوچرخه سواران از لحاظ کسوت ورزشی و شخصیت اجتماعی جایگاه خاصی دارند و جای تاسف دارد که بعضی دوچرخه سواران به موضوعات این چنینی بپردازند. او ا دا مه داد: از طرفی این مسائل از لحا ظ قانونی مجازات خاص خود را دارد. ما قطعا به ورزشکاران و باشگاه ها تذکر می دهیم که اگر کسی تهمت و افترا بزند جدا از اینکه در کمیته انضباطی فدراسیون باز خواست می شوند، در محافل قضایی هم می توان از آنها شکایت کرد و اگر افراد نتوانند تهمت خود را اثبات کنند دچار مشکل خواهند شد. در فضای ر قا بتی کری خوانی هایی میان ورزشکاران است که نباید در فضای رسانه ای مطرح کنند و حرف ها را به سمت و سویی ببرند که به پیکره خانواده دوچرخه سواری آسیب برساند.