آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

سریال اقدامات عجیب فدراسیون اسکی تمامی ندارد

سریال لغو رقابت های بین المللی در فدراسیون اسکی با لغو سه مسابقه بین المللی دیگر به میزبانی ایران در حال تکمیل است.

اقدامات عجیب و تامل برانگیز فدراسیون اسکی ایران گویا تمامی ندارد و در تازه ترین اقدام این فدراسیون سه مسابقه بین المللی را که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود ظرف تنها یک روز لغو کرد تا سریال لغو رقابت های این فصل به عدد 10 برسد.

فدراسیون اسکی ایران که در این فصل تمامی رقابت های بین المللی فیز (فدراسیون جهانی اسکی) را به دلایل مختلف برگزار نکرده، در تازه ترین اقدام خود سه مسابقه اسکی شامل رقابت های آلپاین در پیست توچال، رقابت های اسنوبرد در پیست شمشک و رقابت های اسنوبرد در پیست دیزین را به صورت کامل لغو کرده است. در طول این فصل، فدراسیون اسکی ایران میزبانی 12 مسابقه را بر عهده داشته و دارد که تا این جای کار 10 مسابقه آن برگزار نشده است. لغو 10 مسابقه اسکی اتفاقی است که در تاریخ اسکی ایران بی نظیر و در تاریخ اسکی جهان کم نظیر است. علاوه بر این عدم تشکیل تیم ملی، عدم اعزام به مسابقه های برون مرزی، عدم برگزاری اردوهای آماده سازی، عدم صدور مجوز برای شرکت اسکی بازان در رقابت های بین المللی، داشتن تنها یک نماینده و در بهترین حالت دو نماینده در بازی های المیپک زمستانی نوجوانان از دیگر حاشیه های فدراسیون اسکی در این فصل است. تمامی این موارد در حالی رخ می دهد که یک سال دیگر اسکی بازان ایران باید در بازی های آسیایی زمستانی شرکت کنند و با شرایط کنونی به نظر می رسد کاروان احتمالی اعزامی ایران شرایط مطلوبی در این رقابت ها نخواهد داشت.

به نظر می رسد عدم ورود جدی وزارت ورزش و جوانان نیز بر مشکلات ورزش اسکی ایران در این فصل افزوده است. تجربه ورود وزارت ورزش و جوانان به حاشیه های رشته هایی نظیر کاراته، جودو و هندبال سبب شد تا این رشته ها از حاشیه ها دور شوند و به نظر می رسد که وزارت ورزش به این رشته ورزشی و حاشیه های آن نیز باید ورود کند.