آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۷
اخبار کشور
۱۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: ابتکار در خصوص پسماندها به مجلس پاسخگو نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رئیس سازمان محیط زیست در خصوص پسماندها به مجلس پاسخگو نیست.

به گزارش نسیم، زهره طبیب زاده اظهار داشت: نظارت بر آسیب های ناشی از تولید تا امحاء پسماند بر عهده محیط زیست است اما کارش را به درستی انجام نمی دهد و از دستگاه های مجری مطالبه ندارد،به طوریکه شاهد وضع کنونی امحاء زباله بیمارستانی در کشور هستیم اما به جهت اینکه رئیس این سازمان، معاون رئیس جمهور است، نمی توان آن را استیضاح کرد و چون امکان استیضاح معاون رئیس جمهور را در مجلس نداریم فقط باید توصیه ای عمل کنیم و خواهش کنیم که وظایفشان را به درستی انجام دهند.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: مکانیزم مجلس در خصوص رسیدگی و نظارت اشکالاتی دارد به طوری که بنده دو ماه قبل از کمیسیون بهداشت و درمان تقاضا کردم به وضعیت پسماند های بیمارستانی ورود پیدا کند و معضلات موجود را بررسی کند تا از متصدیان سوال و جواب شده و مشخص شود چه مشکلاتی در سیستم وجود دارد که منجر به بروز اختلافات بسیاری بین مجریان شده است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی یک نهاد نظارتی وارد مقوله پسماند ها شود و بر عملکرد دستگاه های بهداشتی و خدماتی نظارت کند، خاطرنشان کرد: خلاء قانونی موجود سبب شده تا مجلس نتواند با محیط زیست برخورد تکلیفی داشته باشد.

طبیب زاده افزود: واقعیت آن است که تنها بخش پیمانکاری مکانیزم پسماند در اختیار شهرداری است و باید دستگاه ناظر بر وزارت بهداشت و درمان وجود داشته باشد که بتواند نظارت کند.