آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۷
صفحه آخر
۱۲

داعش 300 عراقی را در موصل با شلیک گلوله اعدام کرد

منابع عراقی اعلام کردند، گروه تروریستی داعش بیش از 300 عراقی را در شهر موصل با شلیگ گلوله اعدام کرده است.

«محمود السورجی» مسئول اطلاع رسانی نیروهای داوطلب «حشد وطنی» که از گروه های سنی تشکیل شده اعلام کرد که داعش بیش از 300 نفر از نیروهای پلیس، ارتش و فعالان عراقی را در شهر موصل، مرکز استان نینوا با شلیک گلوله اعدام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری «سومریه نیوز»، السورجی افزود، داعش در شهر موصل در تنش و آشوب به سر می برد و نگران این است که ساکنان این شهر علیه این گروه تروریستی شورش کنند.

داعش از سال 2014 شهر موصل را اشغال کرده و این شهر از آن زمان با بحران انسانی و امنیتی گسترده ای روبه رو است.

همچنین سرلشکر «اسماعیل محلاوی»، فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد که داعش تعدادی از شهروندان از جمله زنان، کودکان و افراد مسن را در منطقه جویبه در شرق رمادی اعدام کرد.

وی افزود: اعدام این افراد به این دلیل بوده که می خواستند از دست داعش فرار کنند یا با آن همکاری نکرده بودند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی در استان نینوا اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف ضدداعش یکی از مقرهای این گروه در شهر موصل را که از آن برای ساخت بمب و بمب گذاری خودروها استفاده می شد، منهدم کردند و 15 نفر از تروریست ها در شهرک بادوش در غرب موصل را از پای درآوردند.

محاصره فلوجه

نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی حلقه محاصره فلوجه را از محور شمالی تشدید کردند و به پیشروی خود برای ورود به شهر و آزادسازی آن ادامه دادند.

تشدید حلقه محاصره فلوجه به افزایش درگیری داخلی در صفوف تروریست ها در مناطق فلوجه و «الصقلاویه» و کشته شدن و فرار مهم ترین سرکردگان گروه تروریستی داعش منجر شده است.

هشدار به عربستان

حزب الله عراق به کشورهای عربی و در راس آن عربستان نسبت به اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه هشدار داد.

گردان های حزب الله عراق در بیانیه ای اعلام کرد، کشورهای عربی مزدوران داعش را برای اجرای نقشه های خبیثانه خود در عراق و سوریه محک زده اند اما شکست خورده اند.

گردان های حز ب الله از عربستان و حکام عربی که پشت این کشور هستند خواست تا ریسک نکنند.