آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۷
ورزشی
۲۲

پلی آف لیگ قهرمانان آسیا

تیم منصوریان در پی تکرار برد سال گذشته

وصال روحانی

از ساعت 18 امروز و در مرحله پلی آف لیگ فوتبال قهرمانان آسیا نفت تهران میزبان الجیش قطر است. حتی فتح همین تک دیدار نیز بر طبق قواعد «AFC» برای راهیابی تیم علیرضا منصوریان به جدول اصلی پیکارها کفایت می کند. سال پیش نیز نفت و الجیش در همین مرحله رودررو ایستادند و نفت با کنار زدن رقیب قطری وارد مرحله گروهی شد و از قضا موفق ترین تیم ایران در این پیکارها نیز جلوه کرد و تا مرحله یکچهارم نهایی پیش تاخت.

امسال الجیش برای پرهیز از تکرار آن واقعه با خریداری مهره های جدید خارجی خود را تقویت کرده است اما وحید امیری یکی از بهترین های نفت دیروز گفت اگر هواداران به ورزشگاه آزادی بیایند و نفت را شارژ روحی کنند نفت کار سال پیش اش را تکرار خواهد کرد. علیرضا منصوریان نیز در نشست خبری این مسابقه گفت: دوست ندارم سکوهای آزادی را خالی ببینم. اینجا دیگر بحث باشگاه ها و رنگ ها مهم نیست و فقط نام ایران مطرح است و به همین سبب نیز از همه فوتبالدوستان می خواهم به کمک ما بیایند. به الجیشی ها نیز اطمینان می دهم که پیرو تبلیغات منفی سعودی ها علیه ما نگران شرایط شان در اینجا نباشند و ما بهترین میزبانی را از آنها خواهیم داشت.

وی افزود: من روزهای سخت زیاد دیده ام و به همین سبب است که از مسابقه روز سه شنبه اصلا نمی هراسم. جوانان تشنه ما می توانند این مسابقه را نیز ببرند. در شرایطی که امروز در شرق و غرب قاره دیدارهای متعددی در مرحله پلی آف برگزار می شود تا جدول اصلی کامل شود، نفت این را می داند که اگر برنده نبرد امروز با هر نتیجه ای باشد به گروه چهارم غرب آسیا راه می یابد. سه تیم دیگر حاضر در این گروه الاهلی عربستان، نسف قارشی ازبکستان و العین امارات هستند و این مساله نشان می دهد که کار یاران ارسلان مطهری در صورت رسیدن به این مرحله نیز آسان نخواهد بود. قدر مسلم این که صبری لاموشی سرمربی فرانسوی و معروف الجیش نیز مطلع است که مثل سال پیش مسابقه بسیار سختی انتظار تیمش را می کشد. وی دیروز در تهران گفت: نسبت به سال قبل بسیار فرق کرده و به وضوح بهتر شده ایم. این را هم بگویم که برخوردها در ایران با ما طی این یکی دو روز عالی بوده است و ایرانی ها بسیار میهمان نوازند.