آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۶
حوادث
۱۵

ادعای قتل پس از اهدای اعضای بدن

خانواده نگهبان کارخانه چهار ماه پس از بخشش اعضای بدن او، با مراجعه به دادسرای جنایی مدعی شدند، مرگ او مشکوک است.

به گزارش جام جم، 4 مهر امسال خانواده علی 36 ساله وقتی فهمیدند او دچار مرگ مغزی شده است با اهدای اعضای بدن او موافقت کردند. پس از انتقال مرد جوان به بیمارستان مسیح دانشوری اعضای بدن او به پنج بیمار نیازمند اهدا شد.

با پایان زندگی مرد کارگر، خانواده او با مراجعه به دادسرای امور جنایی از صاحب کار علی به خاطر مرگ مشکوک او شکایت کردند. برادر متوفی در شکایتش به بازپرس پرونده گفت: برادرم از چهار سال قبل به عنوان راننده در یک کارخانه ساخت مخزن آب در جاده مخصوص کار می کرد. او چند شب در ماه نیز به عنوان نگهبان در کارخانه می ماند. روز حادثه، علی هنگام بالارفتن از اتاقک نگهبانی سقوط کرد و دچار مرگ مغزی شد. وقتی به کارخانه رفتم صاحب کارخانه مدعی شد برادرم بعد از سقوط از نردبام روی گاو صندوق افتاده و دچار جراحت شده است. اما با بررسی صحنه، گاو صندوق در آنجا نبود و فکر می کنم او به قتل رسیده باشد.

با احضار صاحب کارخانه او با رد ادعاهای خانواده علی گفت: آن شب ما در کارخانه نبودیم و در تماس نگهبان کارخانه مجاور متوجه حادثه شدیم. وقتی به آنجا رسیدیم نگهبان کارخانه مجاور مدعی شد علی در حال رفتن به اتاقک نگهبانی بود که پس از سقوط جانش را از دست داد.

با اظهارات صاحب کارخانه، بازپرس جنایی دستور تحقیقات بیشتر در مورد علت مرگ کارگر 36 ساله را صادر کرد.