آرشیو شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۹
اجتماعی
۴

با حضور معاون رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد صورت گرفت

افتتاح نخستین هتل دریایی در کیش

درهای نخستین هتل 5 ستاره دریایی ایران با 100 سوئیت چوبی دارای کف شیشه ای پس از 26 ماه انتظار، سرانجام به روی گردشگران منطقه آزاد کیش باز شد. برای ساخت این هتل که دوستدار محیط زیست بوده و براساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده، بیش از 600 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.

این هتل 5 ستاره دریایی، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی و مسئولان محلی در جزیره کیش افتتاح شد.

قیمت اتاق های این هتل در ارزان ترین نرخ از شبی یک میلیون و 200هزار تومان شروع می شود و تا 3 میلیون و 550هزار تومان برای سوئیت های لوکس ارتقا می یابد.

همچنین همزمان با سالروز پیروزی انقلاب، 11 طرح خدماتی، صنعتی و گردشگری نیز با حضور این دو مقام مسئول در جزیره کیش به بهره برداری رسید. برخی از این طرح ها شامل طرح توسعه و نوسازی پلاژ آقایان، بهره برداری از محل آماده سازی رقابت های جهانی والیبال ساحلی، کارخانه ساخت تجهیزات صنعتی قابل استفاده در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و پالایشگاهی، کارخانه ساخت تجهیزات مکانیکی، تعمیر و نگهداری خطوط لوله نفت و گاز است. مجتمع ویلایی مجهز 100 واحدی، آزمایشگاه استاندارد کیش به عنوان نخستین آزمایشگاه تخصصی نساجی در استان هرمزگان، سردخانه سه هزار و500 تنی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع با 28 واحد 25 تا 100 مترمربعی و مجتمع مسکونی با 12 هزار مترمربع شامل 459 واحد مسکونی، تجاری و اداری از جمله دیگر طرح هایی است که همزمان با 22 بهمن در جزیره کیش به بهره برداری رسید.

پارک تفریحی گلستان با مساحت بیش از 174 هزار متر مربع، فاز دوم پارک شهر و پارک هور با وسعت شش و نیم هکتار از جمله دیگر طرح هایی بود که 22 بهمن در جزیره کیش به بهره برداری رسید.