آرشیو شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۹
بین الملل
۲۰

دو خط خبر

شیخ خالد الجراح الصباح، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کویت، اعلام کرد، کویت پایگاه های هوایی خود را در اختیار ائتلاف بین المللی علیه داعش قرار می دهد. الصباح گفت: کمک های کویت شامل حمایت های لجستیک، اطلاعاتی و امنیتی در کنار کمک های انسانی است.

فعالان استان «الاحساء» در شرق عربستان اعلام کردند «آیت الله حسین الراضی» امام جمعه این استان در حبس خانگی موقت به سر می برد. به نوشته پایگاه خبری العهد، این اقدام را محکوم و تاکید کرد که دولت عربستان مخالفان خود را با زندان و اعدام سرکوب می کند.

ارتش پاکستان 94 عضو القاعده و لشکر جهنگوی از جمله سه فرمانده این دو گروه را در بندر کراچی در جنوب کشور دستگیر کرد. ژنرال «راحیل شریف»، فرمانده ارتش پاکستان نیز احکام صادره برای اعدام 12 تروریست از جمله دو عضو گروه تروریستی ضدشیعی «سپاه صحابه» را تایید کرد.

حمله تروریست ها به پایگاه صلحبانان سازمان ملل در شهر کیدال در شمال کشور مالی چندین کشته و زخمی برجاگذاشت.

وزارت امور خارجه سودان کاردار امریکا در خارطوم را در اعتراض به پیش نویس قطعنامه سازمان ملل که تحت نظارت امریکا تنظیم شده و معادن طلای سودان را هدف قرار می دهد، احضار کرد.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در جریان حمله نیروهای عربستانی برای بازپس گیری منطقه جبل الدود در جیزان دست کم 20 نفر از سربازهای سعودی کشته شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «نداو ارگمان» را به سمت ریاست دستگاه امنیت عمومی این رژیم معروف به شاباک که وظیفه ترورها و عملیات های اطلاعاتی در داخل فلسطین اشغالی را بر عهده دارد، تعیین کرد.