آرشیو شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۴
اقتصاد
۵
درنگ

ورود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به قراردادهای نفتی

معاون اول رییس جمهور خواستار تشکیل کارگروهی از منتقدین و برخی اعضای کابینه برای بررسی انتقادها درباره قراردادهای نفتی شد. جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور و با دستور جلسه «بررسی و تصمیم گیری راجع به پروژه های پیشنهادی برنامه ملی توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی و توسعه بازار» برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به دستور جلسه این هفته ستاد گفت: برنامه ملی وزارت نفت و طرح ها و پروژه های مرتبط با آن از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار دولت قرار گیرد. معاون اول رییس جمهور صنعت نفت را یکی از بخش های پراهمیت در اقتصاد کشور دانست و افزود: افکار عمومی نیز نسبت به موضوع نفت و گاز حساسیت ویژه ای دارند و لازم است برنامه های مرتبط با صنعت نفت با جدیت تدوین و پیگیری شود.

جهانگیری طرح ها و پروژه های تدوین شده در برنامه ملی توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز را مثبت و قابل دفاع توصیف کرد و گفت: برنامه تدوین شده برنامه ای دقیق و عملیاتی است چرا که افق روشنی را برای آینده صنعت نفت کشور پیش روی دولت قرار می دهد: به گونه ای که تمام برنامه های سال های آینده در دوره های دو و پنج ساله حوزه صنعت نفت و گاز و منابع مالی مورد نیاز آن مشخص خواهد بود.

وی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به قراردادهای نفتی افزود: کارگروهی با عضویت وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بانک مرکزی و برخی اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و پس از اینکه در این کارگروه سخنان منتقدین و کسانی که در خصوص قراردادهای نفتی حرفی برای گفتن دارند شنیده شد، نتایج آن در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شود.

در این جلسه پیشنهادات تدوین شده توسط دبیرخانه ستاد برای افزوده شدن برنامه ملی سیاست های پولی و ارزی به برنامه های ملی 11 گانه اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر، این برنامه ملی تحت همین عنوان به تصویب رسید.