آرشیو شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۵۱۹
حوادث
۱۳

پنج قاره

آمار کشته های زلزله تایوان به 94 نفر رسید

تعداد کشته های زمین لرزه 6،4 ریشتری شنبه هفته گذشته در جنوب تایوان به 94 نفر افزایش یافت. در این زمین لرزه که در شهر تاینان در جنوب تایوان رخ داد، بیشترین تلفات مربوط به ساختمان 16طبقه ای است که در این حادثه واژگون شد. امدادگران حاضر در محل اعلام کرده اند دیگر شانسی برای نجات افراد باقی مانده زیر آوار وجود ندارد اما با وجود این به تلاش خود برای یافتن 30 نفر که همچنان مفقود هستند، ادامه می دهند. تعداد مفقودی های این زلزله 41 نفر و مصدومان بیش از 500 نفر اعلام شده است. زمین لرزه 7.2 ریشتری سال 1999 در تایوان نیز بیش از دو هزار و 400 نفر کشته داشت و موجب تخریب بیش از 50 هزار ساختمان شد.

زمین لرزه 6،3 ریشتری در ماه ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد 93) در مرکز تایوان نیز چهار کشته بر جای گذاشت و موجب رانش گسترده زمین در اکثر نقاط آن شد. این منطقه در آخرین روزهای فروردین سال جاری هم شاهد وقوع زمین لرزه ای به قدرت 6.4 ریشتر بود که این حادثه خسارتی در پی نداشت.

تصادف خونین قطار در مصر

حادثه تصادف قطار مسافربری با دیوار بتنی در مصر دست کم 69 مجروح برجای گذاشت. این حادثه اوایل صبح پنجشنبه اتفاق افتاد و بر اثر آن 69 نفر روانه بیمارستان شدند. به گفته مقامات مصری این قطار در حالی با یک دیوار بتنی برخورد کرد و از ریل خارج شد که لوکوموتیوران قصد داشت با قطاری که در مسیر مقابل در حال حرکت بود، برخورد نکند. وقوع سوانح ریلی در مصر که از عدم رعایت موارد ایمنی ناشی می شود، متداول است.