آرشیو یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۷۰۲
گردشگری
۱۷

خبر

دلیل قاطع برای سفر نکردن به ترکیه

مدیرعامل یکی از شرکت های خدمات مسافرتی گفت: «ترکیه متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش است و به همین دلیل این کشور با ناامنی مواجه است.» اکبر غمخوار، در گفت وگو با «میراث آریا» ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: «همین موضوع، دلیل قاطعی برای سفر نکردن به این کشور است.» وی تصریح کرد: «ترکیه در حال حاضر گردشگران اروپایی و روس خود را از دست داده و گردشگران ایرانی تنها بازار هدف این کشور محسوب می شوند.» به اعتقاد این فعال گردشگری، تشکیل کمپین هایی با هدف تشویق مردم برای سفر نکردن به ترکیه می تواند راهکار مناسبی برای این موضوع باشد و با افزایش آگاهی مردم، روند کنونی را تغییر دهند.

دلسردی 767 هتل از دریافت گواهی استاندارد

رئیس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه 340 هتل گواهی استاندارد گرفته اند، تصریح کرد: «767 هتلدار برای دریافت این گواهی اقدام کرده اند اما طبق آیین نامه جدید، معاف از نرخ گذاری نمی شوند و براین اساس بی انگیزه شده اند.» جمشید حمزه زاده در این باره به خبرگزاری مهر گفت: «1100 هتل یک تا 5 ستاره در کشور وجود دارد و از این تعداد 140 هتل گواهینامه استاندارد را دریافت کرده اند. تعداد 767 هتل نیز درخواست گواهی داده اند که فرآیند آن در حال اجرایی شدن است.»

خواهرخواندگی قشم و ویمودرون ایتالیا در شب ایرانی میلان

از لوح خواهرخواندگی دو شهر قشم و «ویمودرون» (Vimodrone) در مراسم شب ایرانی میلان رونمایی شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم که جمعه شب برگزار شد، شهردار «ویمودرون» به همه پیشنهاد داد فرصت دیدن ایران را از دست ندهند. دیروز آخرین روز کاری نمایشگاه گردشگری BIT میلان بود و غرفه ایران در این نمایشگاه با طراحی باغ ایرانی با استقبال بسیار ایتالیایی ها همراه شد.