آرشیو یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۷۰۲
خبر
۸

سایه روشن

دفاع مجدد لاریجانی از خرید هواپیما

خانه ملت نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس در دیدار با مدیران مطبوعات و رسانه های استان قم با بیان اینکه زمان درستی برای ختم مساله هسته ای انتخاب شد، گفت: عده ای موضوع فروش اورانیوم غنی سازی شده را از دست دادن مواد غنی سازی شده تعریف می کنند که درست نیست؛ تصمیم نظام برای ختم موضوع هسته ای درست بود و از کسانی که این موضوع را خیانت می دانند، تعجب می کنم. او گفت: عده ای مرتب برای پیشبرد اهداف سیاسی خود به دنبال ایجاد تضاد هستند تا با صورت دادن حملاتی به مقاصد خود برسند. لاریجانی با بیان اینکه نباید در مورد منافع ملی از تفکرات فرسوده استفاده کنیم، بیان کرد: خرید هواپیمایی که در سفر اخیر رئیس جمهور به اروپا انجام شده، هنوز به کشور نیامده عده ای در این مورد جنجال به پا می کنند. خرید هواپیماها اقدام درستی بوده است.

حذف بخش هایی از سخنرانی انتخاباتی هاشمی در صداوسیما

خبرآنلاین نوشت: رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت که هاشمی را در گفت وگوی تلویزیونی همراهی کرده از سانسور اظهارات وی خبر داد. وی در یادداشتی نوشت: براساس قرار قبلی قرار شد ایشان هجده دقیقه خطاب به مردم سخن بگوید و کارگردان تلویزیونی برنامه 10 دقیقه و پنج دقیقه پایانی را با اشاره به سخنران اطلاع دهد، ولی متاسفانه تا پایان اشاره ای برای اعلام زمان وقت ایشان نشد.

آیت الله هاشمی بیست و سه دقیقه و نیم سخنرانی کرد. جالب است در پایان برنامه وقتی به کارگردان گفتم چرا زمان را طبق معمول همه کاندیداها و قرار قبلی اعلام نکردید، سکوت کرد. شاید برای من جوابی نداشت و احتمالامی خواستند ایشان بیشتر از حد معمول سخن بگوید تا دستشان برای حذف بخشی از سخنانشان باز باشد. وی با بیان اینکه پس از اتمام ضبط برنامه، 18 دقیقه از سخنان ایشان را با حفظ همه محورهای سخنرانی انتخاب کرده و تحویل سازمان دادم، افزود: متاسفانه در آخرین لحظاتی که این متن را می نوشتم متوجه شدم که سخنان ایشان دچار سانسور شده و بخش هایی از نطق ایشان را حذف کردند.

احتمال حذف هاشمی از لیست جامعه روحانیت

همزمان خبرگزاری ایسنا به نقل از حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز درباره احتمال حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در لیست نهایی جامعه روحانیت نوشت: در حال حاضر نام ایشان در لیست نیست و تقریبا به سمت حذف شدن می رود.